Ingen sæd 15 år
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg kan ikke producere sæd som 15 årig? Er der noget galt! Jeg fik en operation da jeg var 8 fordi min ene testikel faldt op og ned hele tiden. Jeg ved ikke om den har hjulpet! Er bare bange for om jeg overhovedet kommer til at kunne producere sæd! Hjælp

Svar:
Hej med dig..
Det e rigtig godt du skriver ind og spørger om det, fordi jeg kan godt forestille mig, at det må være ret hårdt at gå og tænke på. Og det er klart du er lidt nervøs, når du har været igennem en operation.
Jeg kan fortælle dig, at det er meget forskelligt hvornår drenge begynder at producere sæd. Man siger at det starter i puberteten, men da puberteten kan vare fra ca. 13 til 20 år, så er det meget forskelligt hvordan og hvor hurtigt drenge udvikler sig. Så derfor er der ikke noget unormalt i det du skriver. Prøv lige at læse den her artikel på sexlinien.dk
Men jeg synes det ville være helt okay, at få ringet til lægen og spørge ham, fordi jeg kan ikke svare på om der er en samenhæng mellem din operation og at du ikke er begyndt at producere sær endnu. Men jeg tror han vil sige det samme som jeg gør her, men måske kunne det være rart for dig, at få lidt sikkerhed omkring det.
Venlig hilsen
Erroll