Ingen sexsuel nydelse
brevkassespørgsmål af
halløj
17 år
Hej Cyberhus. Jeg har lige fundet jeres hjemmeside, og jeg må sige, at jeg aldrig troede, at jeg ville skrive ind til sådan en side, men her er jeg alligevel. Hold godt fast.
Jeg gik på efterskole sidste år, hvor jeg indledte et sexsuelt forhold med en super dejlig dreng, som  var min gode ven og jeg var tryg ved. Jeg følte mig meget klar til sex. Min første gang med ham, var lidt klodset, som jeg også havde hørt det ville være. Jeg var ivrig efter denne anden side af livet, og blev forvirret og skuffet da jeg langsomt begyndte at indse, at jeg ikke kan mærke sexsuel stimulering eller nydelse. Det er altså ikke, fordi der er noget galt med ham den søde dreng i sengen, eller jeg ikke bliver tændt. Og heller ikke at jeg er usikker på mig selv.
Jeg tænkte det var løgn. Hvad skulle jeg stille op? Jeg har aldrig været den store onanere, men tænkte at jeg blev nød til at gå rigtigt godt igang. Jeg så videoer og læste artikler på hvordan man var rigtigt god ved sig selv. Men ja, jeg kunne stadig ikke mærke noget som helst ved clit stimulering eller fingrene, og jeg gav det et rigtigt godt forsøg! Jeg har snakket med en veninde om det, og hun forslog at ham drengen måske ikke var fyren for mig. Det var jo lidt en udfordring, så her i fredags havde jeg sex med min nummer 2 fyr. Og det er desværre det samme. Og han prøvede altså virkelig, også med fingrene og med tungen, og jeg tænkte bare på hvornår det var ovre, for jeg kunne ikke mærke noget og det var ubehageligt, fordi jeg havde det som om, at han forventede en slags reaktion som jeg ikke kunne komme med.
Så forslog min veninde en tid med lægen, og det har jeg så været inde og kigge på, men jeg kan først få en konsulation om sån 12 dage, og det fylder altså bare rigtigt meget nu. Og nej, jeg gider ikke snakke med min mor om det, det er der altså ikke noget behov for, og nej jeg har ikke været udsat for overgreb.
Har du nogle ideer kære rådgiver på hvad der er galt med mig? Har du hørt lignene?
Tak <3
jeg ikke helt sikker på hvilken kategori den går ind under?

Svar:
Kære dig..
Mange tak for dit brev.
Jeg forstår godt, du er ivrig efter den anden side af livet, som du så fint selv skriver.
Sex er en dejlig og spændende verden, så jeg forstår godt, du er frustreret over, ikke at kunne få den fulde oplevelse ud af det.
Det lyder til, at det fylder meget i din hverdag, så jeg forstår godt, du gerne vil have nogle svar og råd til, hvad du kan gøre fremadrettet.
Jeg synes, det er rigtig fint, du har fået en tid hos lægen. Din læge vil kunne hjælpe dig med at finde ud af, om der er nogle problemer rent fysisk, som du vil kunne få hjælp til.
Når jeg læser dit brev, lyder det til, at den seksuelle verden stadig er meget ny for dig. Selvom du er godt på vej ved at lære din egen krop at kende ved at onanere og udforske, hvad du godt kan lide, så kræver sex tid og øvelse.
Selv i parforhold kan det tage tid, før man opnår at have sex som fungerer. Det handler om at blive trygge og fortrolige med hinanden, lære hinanden at kende og finde ud af, hvad man godt kan lide.
Jeg kan ikke lade vær med at tænke på, om du måske kommer til at "overtænke" det hele lidt for meget. At du kommer til at tænke på, at det alligevel ikke kommer til at fungere, så du glemmer at slappe af og faktisk nyde det, som sker. Sex handler i den grad om at kunne koble fra og nyde øjeblikket. Lige så snart at tankerne begynder at mylder frem, kan det være svært at give sig 100% hen. Måske næste gang du skal være sammen med en fyr, så prøv at lukke alle tankerne ude og lad vær med at forudtage, at det ikke kommer til at blive godt. Tøm hovedet fuldstændig og bare giv dig tid til at nyde øjeblikket. Sex handler om mere end bare orgasme. Det handler om det intime øjeblik, man er sammen. At nyde hinanden og øjeblikket. Et godt forspil kan ofte vare meget længere tid end selve sex akten, nogle synes endda, at forspillet er det bedste.
Jeg ved ikke, om du kender hjemmesiden www.sexlinien.dk. Det er en hjemmeside, hvor du kan få en masse viden om sex. Du kan fx læse om manglede orgasme, og hvilke nogle grunde der kan lige bag. Jeg har vedhæftet et direkte link til siden, hvis du trykker her. Man kan også chatte med rådgivere, som har meget viden og erfaring med unge indenfor dette emne. Jeg håber, du vil tage et kig forbi hjemmesiden, og at den kan give dig lidt flere svar på, hvorfor det kan være svært at opnå seksuel nydelse.
Jeg håber, mit svar var en lille smule til hjælp. Ellers er du altid velkommen til at skrive igen - både her i brevkassen og i vores 1-1 chat.
Kærlige hilsner,
Anna