Ingen følelse

brevkassespørgsmål

Ingen følelse

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej. Jeg har en dejlig kæreste, som jeg elsker. Når vi har sex, gør det enten ondt eller også kan jeg ikke mærke noget. Jeg tænder på ham, så kan ikke se problemet?

Kan heller ikke mærke noget hvis jeg får finger, ved ikke hvad jeg skal gøre? Vi har snakket om det.

Svar:

Hej med dig...

Først og fremmest tillykke med din dejlige kæreste. Det gør mig glad at høre, at du elsker ham. Jeg synes både, at det er modent og flot af jer, at I har snakket sammen om jeres problem, og det er det første skridt på vejen til at få det bedre sammen. Det er vigtigt at være ærlige overfor hindanden i et forhold, og når man taler godt sammen, er der stor sandsynlighed for, at man som par kan klare både små og store udfordringer. At I har snakket sammen er et tegn på, at i er trygge ved hinanden, stoler på hinanden og har det godt i hinandens selskab.

Jeg kan godt forstå, at du er frustreret over, at det enten gør ondt, eller at du ikke kan mærke noget, når I har sex, og jeg vil forsøge at besvare dit brev så godt som muligt.
At det til tider gør ondt, når I har sex, kan måske skyldes, at du ikke er ordentligt våd mellem benene, når I begynder. Når man skal have sex, er det vigtigt, at pigen først bliver tændt og dermed fugtig mellem benene. På den måde udvides skedeåbningen, og der bliver mere plads til penis. Hvis pigen er for tør mellem benene, kan det være både svært og smertefuldt at have sex, for så glider penis ikke særlig godt ud og ind. Det er meget muligt, at det er det, som sker, når I har sex, for hvis du ikke kan mærke noget, er det naturligtvis svært for dig at blive tændt.

Mange piger oplever ikke noget specielt ved at få finger, og langt de fleste tænder i stedet mere på at få rørt ved deres klitoris. Klitoris er en erogen zone, hvilket betyder, at området er seksuelt følsomt. Klitoris sidder over skedeåbningen, hvor de indre skamlæber mødes opadtil og føles som en lille kugle. Den eneste funktion, klitorisk har, er seksuel nydelse, og det kan derfor være en god idé at røre ved den, mens I har sex. På den måde er der en god chance for, at du vil føle noget mere under samleje, og der er stor en sandsynlighed for, at du vil blive våd. Hvis din kæreste har lyst, og du selv har mod på det, kan det også være en idé at lade dig slikke mellem benene. Hvis din kæreste slikker dig på klitoris, vil du sikkert opleve det som en dejlig følelse. En anden ting, der måske kan hjælpe jer, er glidecreme. Dette kan købes på apoteket eller i en matasbutik, og det kan muligvis hjælpe dig med til at blive mere våd.

Udover alle de små ting, I kan gøre ved hinandens kroppe for at øge din nydelse, er det også meget vigtigt, at du giver slip i dine tanker. Nydelse skabes ikke kun ved dejlige berøringer og kærtegn, men også ved de rigtige tanker. Med det mener jeg, at det er vigtigt, at du undervejs ikke tænker for meget over, om du kan mærke noget og heller ikke over almindelige hverdagsting. I stedet skal du prøve kun at fokusere på at være til stede i jeres sex og nyde alt, hvad han gør ved dig. Når man tænker på andet end selve sexen under sex, kan det nemlig komme til at ødelægge ens nydelse. Det kan tage noget tid at lære at give helt slip i tankerne, men øv dig i det og hvem ved - måske virker det allerede den første gang.

Mit bedste råd til jer er at prøve jer frem og lege lidt med forskellige berøringer i sengen. Hvis i taler sammen undervejs, kan i finde ud af, hvad hinanden kan lide, og hvad føles godt. Som man siger: øvelse gør mester.
Jeg håber meget, at du kan bruge mine svar, og at du og din kæreste med tiden får et bedre og bedre sexliv.

Venlig hilsen Malene