Indtørret sæd på fingre
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej, for 2 måneder siden gav jeg min kæreste et handjob og han kom. Jeg tørrede sæden godt og grundigt af i et håndklæde i flere minutter og lå og stenede og tørrede fingrene af maaaange gange ubevidst. Så 20-30 min efter gik jeg på toilettet og fandt ud af jeg blødte fra skeden (havde fået en rift), men kan ikke huske om jeg stak en finger op for at tjekke om det var der blodet kom fra, og hvis jeg gjorde har det kun været et par cm og 1-2 sekunder.
Siden da har jeg haft 2 menstrationer med normal blødning. Den 1 mens var 1 dag forsinket så tog en test som testede negativ.
Jeg har ikke rigtig nogle symtomer andet end jeg måske tror mine bryster er blevet en smule større men de er ikke ømme eller ligende.
Men kan jeg være graid?!

Svar:
Hej med dig
Godt du skriver når du er i tvivl. Jeg vil svare dig ret kort, fordi jeg tænker det er vigtigt at give dig et meget tydeligt svar.
Ud fra det du fortæller er der INGEN risiko for at du kan være gravid.
Du har tørret sæden af, kun haft fingrene 2 cm oppe i skeden, haft menstruation 2 gange siden og taget 1 test der var negativ for graviditet. Du er IKKE gravid.
De ømme bryster kan handle om spændinger i forbindelse med menstruation, at dine bryster stadig vokser en smule, eller måske fordi du har gået og tænkt over om du kunne være gravid. Frygten for graviditet kan meget lidt vise sig i fysiske symptomer. Det er eksempelvis ikke unormalt at menstruationen kan udeblive helt, fordi man stresser over om man er gravid.
Du kan være helt rolig. Du er ikke gravid.
Gode hilsener
Elisa