Indre kønslæber.

brevkassespørgsmål

Indre kønslæber.

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 13 år 1 måned siden

Hej.. Mine indre kønslæber hænger meget udenfor og jeg syntes det ser vildt grimt ud. Jeg er rigtig flov over det og tør ikke vise mig foran en dreng, fordi jeg er bange for han syntes det er ulækkert og utændende. Kan man få gjort noget ved det? Jeg syntes også det generer mig når jeg bevæger mig. Det ødelægger min selvtillid totalt!

Svar:

Hej med dig.

Tak for dit spørgsmål. Jeg vil svare dig så godt jeg kan.

Først vil jeg gerne fortælle dig, at det er helt normalt at pigens skamlæber kan hænge udenfor. Både de ydre og indre skamlæber kan have forskellig størrelse fra pige til pige. De indre skamlæber kan være større eller hænge ud mere end de ydre skamlæber. Det er er helt naturligt. Men derfor kan det godt genere og du skal selvfølgelig have det godt med dig selv og det skal helst ikke være sådan at det generer dig, når du bevæger dig.

Det er sådan at piger/kvinder godt kan få opereret sine skamlæber mindre, hvis de generer fysisk og gør at pigen/kvinden får dårlig selvtillid. Men det kræver mindst en samtale og undersøgelse ved sin læge. Derfor synes jeg du skal bestille en tid ved lægen og lade lægen kigge på dig. Lægen kan fortælle dig, hvordan han eller hun synes "problemet" er - og derefter kan i snakke om hvad der skal ske. En operation kan måske virke lidt voldsom, men derfor er det en rigtig god ide at snakke med lægen og også din mor/far, sådan at du ikke er alene med dine tanker omkring det.

Du skal have det godt med din krop og føle dig godt tilpas med dig selv, derfor er det godt du spørger om det. Nogle gange kan man godt selv synes at "problemet" er værre end andre synes og det kan være, fordi man ikke rigtig ved hvad der er naturligt eller man føler måske der er en rigtig måde "at se ud på".

Jeg håber du finder ud af lidt mere omkring dig selv, ved at tage til lægen. Og jeg håber din selvtillid ikke bliver ødelagt og at du får det godt med dig selv.

KH. Bibi