Indre hævelse..
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej! Jeg er en pige som fik finger af sin kæreste her forleden, efter vi havde gjort det hævede min ene indre kønslæbe op og blev meget øm Dette er stadig tilfældet, og er stadig virkelig øm.. Hvad kan det være? :s

Svar:
Hej!
Det er et super godt spørgsmål du stiller, og det satte mig virkelig på en god og grundig prøve, men jeg tror at jeg har fundet et svar til dig.
Det handler om hygiejne, og det er helt normalt at man kommer ud for den slags oplevelser i starten af udforskelsen af ens seksualitet.
Det vil sige, at du eller din kæreste ikke har været helt rene da I lå og hyggede jer. Det kan enten være at der har været lidt baktiere oppe i dig eller at din kæreste ikke har haft rene fingre, og så kan der udvikle sig irritationer, og måske endda udvikle svamp i skeden.
Det kan også skyldes at du måske ikke er helt våd nok, når han begynder at røre dig. Men den slags er der selvfølgelig også en løsning på.
Så det bedste I kan gøre for at undgå den slags ømhed og irritationer er ved at holde jer rene før og efter at I har været sammen. Brug helst sæbe som ikke indeholder alkohol eller parfume, og hvis du ikke føler at du bliver våd nok, så kan I sagtens bruge glidecreme til fingerspillet.
Hvis du oplever at ømheden fortsætter, så vil jeg anbefale et hurtigt smut til lægen, så han kan kigge på det. Men det er kun hvis det altså fortsætter og ikke stopper.
Jeg håber at du og din kæreste kan bruge mit svar, så I kan fortsætte jeres hygge.
Mvh
Casper