I tvivl om min seksualitet
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej jeg er en pige på 16 år. Jeg er i tvivl om min seksualitet. Jeg syns hvis jeg ser erotiske film på nettet syns jeg det er rigtig frækt at se på piger sammen. Og jeg kan godt se mig som en af dem. Men jeg har kun haft drenge som kærester, så jeg syns det er meget svært. Jeg syns det er lidt kedeligt at se dreng-pige sammen, men syns det er lidt mere spænedene at se på piger sammen. Hvad kan jeg gøre for at blive mere sikker i min seksualitet?

Svar:
Hej Pige 16 år.
Kan godt forstå at du blir forvirret, og det er rigtig fint at du skriver herind.
Forstår på dig, at du ikke har været kærester med piger, kun drenge. Nu ved jeg ikke om du har haft nogle veninder som du har kysset lidt med og følt at der var noget spændende der?
Jeg synes slet ikke at det er unormalt at tænde på begge køn, og det kan sagtens ske at du kun er til drenge, selvom du finder pigesex frækt.
Rigtig mange piger synes det er spændende, at eksperimentere med eget køn, nogle kysser med hinanden og finder ud af, at det kun var en fantasi. Andre får en varm fornemmelse i kroppen, og får lyst til at udforske den side noget mere.
Den måde du kan finde ud af din egen seksualitet på, kan også være ved at eksperimentere lidt.
Læg mærke til hvordan din krop og følelser reagerer, når du møder en sød pige. Får du lyst til at kysse en pige du lige har mødt?
Det kan være rigtig godt at prøve sig frem, men husk at respektere sine egne grænser. At kysse eller have sex med en pige kan sagtens være en fantasi. Der behøver ikke at ligge mere i det.
Venlig Hilsen
Sascha