hår i numsen

brevkassespørgsmål

hår i numsen

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

hej cyberhus jeg har et vældig stort problem, jeg har rigtig meget sort og langt hår i numsen så jeg synes det er VILDT pinligt at tage med til svømning for nogle gange hænger ud under badedragten. Jeg har spurgt min mor om jeg kan babere det af men hun siger at det nok skal holde op med at vokse og driller mig med at købe elasstikker og siger at det er røv elasstikker og det er ikke specielt fedt jeg har også spurgt min storesøster på 18 hun driller mig bare med at hun vil flette det HVAD SKAL JEG GØRE!!! hilsen J

Svar:

Hej med dig J

Jeg kan godt forstå hvis du syntes, at det er pinligt, for der er mange teenagere der syntes det er vildt pinligt, deres krop ændre sig og der også begynder, at vokse hår på den. Men der er ikke en dårlig ting, for hårene er med til at beskytte din hud, for kulde og bakterier.
Det lyder også til du har det rigtig hårdt med, at din familie driller dig med det og det kan jeg godt forstå, for det må virkelig ikke være sjovt.

Først og fremmest så er det ikke unormalt der begynder, at vokser noget hår i numsen på drenge eller piger i din alder. Men hvis det irritere dig kan du sagtens barbere eller vokse det væk, det er der nogen der har det godt med, så det kan du jo prøve, at se om det er noget for dig.

Noget andet jeg syntes du skal overveje er, at snakke med din familie om hvad du føler, når de driller dig med det. Så de ved du ikke syntes det er fedt og du måske bliver ked af, de ord de siger til dig. For jeg tror det kunne være rigtig fedt for dig, hvis de stoppede med det.

Jeg håber du kan bruge svaret

Med venlig hilsen Paw