Hvornår vokser den
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hey cyberhus
jeg blev 15 her for et par måneder
siden og min pik er ikke vokset endnu
jeg er i puberteten da jeg har hår under
armene, skridt og ben. Og min stemme
er blevet dyb
håber i kan hjælpe

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå du er i tvivl om hvornår den begynder at vokse nu når alt andet ved din krop er kommet i puberteten. Det er godt du skriver ind hvis du er i tvivl.
Det er forskelligt fra dreng til dreng hvor penissen begynder at vokse og det er helt normalt, at den ikke vokser bare fordi resten af kroppen er blevet mere voksen at se og lytte på. Som hovedregel plejer man at sige, at den vokser ca. til man fylder 20 år og derfor er der stadig omkring 5 år før din penis er fuldt udvokset. Du kan læse lidt mere om det på denne side.
Jeg håber det gav dig ro i sindet og var svar på dit spørgsmål, ellers er du meget velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen Astrid