Hvornår stopper pikken med at vokse?

brevkassespørgsmål

Hvornår stopper pikken med at vokse?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 8 år 8 måneder siden

Hej Cyberhus.

Jeg fylder 16 her om en måned, og skal starte på efterskole efter sommerferien. Dog så har jeg et problem mht. min pik. Den måler kun 12 cm når den er stiv og det er, efter hvad jeg har fundet frem til 'en lille pik'. Hvilket virkelig går mig på. Jeg er sent udviklet, er først lige begyndt at få hår under armene etc. Men mit spørgsmål lyder: Hvornår stopper ens pik med at vokse? For jeg håber virkelig at den vil vokse bare 3-4 cm mere :/

Hilsen :)

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå at du er nysgerig på din penislængde og hvor længe den kan vokse, det er nok nogle tanker, som stort set alle drenge gør sig på et tidspunkt.

En penis kan vokse helt op til 18-20 års alderen, så din penis kan sagtens nå at vokse endnu. Den kan vokse så længe man er i puberteten, og da dette er meget individuelt er det igen meget forskelligt hvor længe væksten fortsætter. I øvrigt er din længde helt normalt og i følge sexlinien.dk har 90 % af mænd over 20 år en penis på mellem 10-20 cm i stiv tilstand.

Det er helt normalt, at man som ung sammenligner sig selv med andre jævnaldrende på nærmest alle områder -  og særligt sin egen krop kan man blive usikker på, da vi jo alle sammen ser forskellige ud. Selvom drenge ofte sammenligner deres penisser og gerne vil have en større selv, så husk at størrelsen ikke betyder det store for de fleste piger, da pigens skede er fleksibel og tilpasser sig. Så selvom du tænker meget på det nu, så husk at det altså ikke er din piks størrelse, der afgører hvordan dine fremtidige sexoplevelser bliver. Hvis du har flere spørgsmål eller er nysgerig på andre ting, der har med sex at gøre, så kan jeg anbefale dig at besøge sexlinien.dk.

Jeg håber du kan bruge mit svar

Venlig hilsen Maria

MariaFPs billede
Maria har svaret på dette spørgsmål