hvorfor stønner piger?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
jeg har et meget mærkeligt spørgsmål! hvorfor stønner piger når drengen og pigen har samleje. kan godt forstå hvorfor drenge gør det... men hvorfor gør piger det? jeg har fået af vide af en veninde er fordi at ''pikken'' kommer op et følsomt sted. ''hovedet'' er da også meget følsomt men drenge skriger jo ikke efter mere... og jeg har ALDRIG haft sex undervisning pga. speciel klasse. så håber i kan svare så jeg bliver klogere på dette :-). mvh. ham der ikke forstår det.

Svar:
Hej dreng 13 år.
Det er faktisk ikke et mærkeligt spørgsmål du stiller, godt du spørger. Jeg kan godt forstå at du undrer dig at piger stønner under samleje.
Faktisk er det langt fra alle piger og drenge der stønner, og det tror jeg skyldes måske at de er generte eller at de ikke har lyst til at andre skal høre de dyrker sex. Nogen har måske bare ikke lyst til at stønne.
De piger og drenge som stønner og laver lyde lægger ikke bånd på sig selv. Under samlejet stiger pulsen fordi man bliver ophidset, blodet bruser rundt. Hjertet slår hurtigere og sender blod til kønsorganerne. Når man stønner hidser man ofte hinanden op og man kan høre at den anden nyder samlejet. Desuden kan det være anstrengende (på den gode måde) at have samleje og det kommer man til at stønne af. Så skriver du selv at pikken rammer et følsomt sted, og det er sandt at den nogen gange gør det, og det får mange piger til at stønne fordi det er dejligt. Nogle drenge "skriger" / "brøler" også efter mere.
Jeg håber du er blevet lidt klogere.
Hilsen Mette