Hvorfor sker det? rejsning?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Jeg har mødt den her pige. Vi har bare mødtes et par gange, men hver gang har det endt galt. Den kommer op og stå, men skrider med det samme igen. Hvad sker der? bliver helt bare for at det er noget der varer evigt. Når jeg onanerer og så videre er den oppe og så med det samme, og ikke til at få ned igen.. det er sygt underligt. Tør næsten ikke prøve igen, og gider i hvert fald ikke snakke med hende om det. Ved godt at det er det jeg burde gøre, men så dybt er jeg dog ikke sunket... tror det er præsentationsangst, det er nemlig kun min anden gang, og har tidligere haft lidt bekymringer over min penislængde... den er 16 cm i stiv tilstand. Og det ska så siges at jeg var stiv den føste gang jeg gjorde det.

Svar:
Hejsa med dig.
Godt du skriver til os i lystværelset, vi er meget glade for dine spørgsmål.
Jeg kan berolige dig med, at det ikke er noget der vil vare evigt, at din rejsning falder. Der er meget stor forskel på om du onanerer eller er sammen med en pige. Når du onanerer bestemmer du det hele selv, du får en vis rutine, og du ved lige nøjagtigt hvad der skal til for at den skal præstere en udløsning.
Når du er sammen med en pige og I har ikke har "øvet" jer så mange gange, så er der nogle helt andre ting på spil. Det kan sagtens være præstationsangst (som du selv nævner) der er problemet. Din penis har helt naturlig gennemsnits længde, så der behøver du ikke bekymre dig.
Det der med at snakke med pigen er faktisk ikke at falde så dybt, det synes jeg faktisk er et tegn på styrke og det viser at du holder af hende og gerne vil være sammen hende. Så jeg synes helt sikkert snakke med hende om det og jeg tror det måske vil tage noget af presset af dine skuldre. Fortæl hende at den falder fordi du har præstationsangst og at det ikke betyder du ikke har lyst til hende. Når hun ved hvordan du har det og du har talt med hende, vil du kunne slappe mere af. Desuden er det altid godt at kunne tale med pigen om hvordan I godt kan lide det og hvad I ikke bryder jer så meget om.
Alkohol og sex er ikke den bedste kombination, når man skal lære at blive god til sex, fordi man let kommer til at miste/ overskride sine egne og andres grænser. Når man dyrker sex handler det meget om at respektere hinandens grænser og kun gøre det man har lyst til. Alkohol kan i små mængder dulme præstationsangst, men kan også gøre at det kan være svære at holde rejsningen, så prøv uden alkohol, og tro på at du nok skal blive god til sex.
Øvelse gør mester og du har et helt liv til at blive dygtig;-)
Sommervarme hilsner Mette