Hvorfor har man sex mv.

brevkassespørgsmål

Hvorfor har man sex mv.

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 7 år 1 uge siden

Hvorfor har man egentlig sex hvis man ikke bare skal lave børn, så behøver man jo ikke!??!

Hvad kan man lave ved forspil? Har alle voksne forspil eller er det noget unge mennesker kun har?

Og så vil jeg spørge, om det er unormalt at man har oralsex? Hvor mange voksne gør det? Er det noget de fleste mon har prøvet når de er gamle ( 60 -70 år?).

Svar:

Hej med dig,

Det er nogle gode spørgsmål du stiller, og jeg kan godt forstå, at du undrer dig :-) Jeg vil prøve at svare så godt jeg kan.

Den helt grundlæggende grund til, at vi mennesker har sex er, som du også selv skriver, at vi skal få børn, så vi på den måde kan føre vores slægt videre. Det ligger i et menneskes natur. Da mennesket har følelser, er det så smart lavet, at sex ofte er forbundet med følelser, da dette gør, at vi gerne vil have det og at det er noget vi har lyst til. Det kan være tilfredsstillende for os både rent fysisk, men også rent psykisk, fordi vi bliver rørt ved og tilfredsstillet. Mennesket har altså et behov for at blive tilfredsstillet, men pga. den måde vores hverdag er lavet med uddannelse, arbejde, skiftende partnere osv., er det også blevet sådan, at man ikke kun har sex med den man skal have børn med, men kun for at få den fysiske og psykiske nydelse.

Forspil er hvor man "gør hinanden klar" til at have sex. For at man kan have sex, skal fyren jo gerne have stiv penis, og pigen skal gerne være våd, så det hverken gør ondt på hende eller fyren, når han trænger ind i hende. Ikke alle mennesker har forspil, og nogle gange er et forspil måske ikke nødvendigt, men jeg vil sige at der for det meste vil være forspil inden sex, ligemeget om man er ung eller ældre. Forspil kan være at man kysser, røre ved hinandens kroppe og laver andre seksuelle ting, som ikke involverer at fyren har sin penis oppe i pigen. Det kan fx være oralsex, at give finger / handjob, osv.

Oralsex er nok en af de mest normale former for sex, som findes. Rigtig mange (over halvdelen af alle) har haft oralsex. I en undersøgelse jeg har fundet på nettet, står der at 85% af mænd giver kvinder oralsex, mens at 71 % af kvinder giver mænd oralsex. Det er selvfølgelig forskelligt hvad man tænder på, og selvfølgelig er der nogle, som ikke bryder sig om det, hvilket også er okay, men generelt set har rigtig mange haft oralsex, allerede når de er i teenageårerne og op gennem 20'erne. Derfor er der også rigtig mange ældre på 60 og 70, som har prøvet det.

Jeg håber du kan bruge svarene. Hvis du får flere spørgsmål, er du meget velkommen til at skrive igen :-)

Mange hilsner

Christina.

Christinas billede
Christina fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål