Hvorfor er porno bare så godt
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hvorfor er porno bare så godt?
hvorfor spermer jeg mega meget når jeg kommer? Og det sker tit.
Jeg ville af med min mødom.
Andre metoder til onani end bare køre fårhuden frem og til bage.
Hvordan køber jeg kondomer uden at nogle ved det?
Ser jeg for meget porno og onanere jeg for meget. Jeg gør det hver dag nogle gange gør jeg det mere end en gang.

Svar:
Hej med dig
Det er helt normalt at man i din alder er meget glad for at onanere og se porno. Når man, som dreng, kommer i puberteten (cirka 12-års alderen), så sker der en masse ændringer i ens krop. Man vil bl.a. opleve at ens kønsorganer (penis, testikler og pung) begynder at vokse, og man begynder at producere sæd. Mange drenge oplever også at få udløsning om natten. Det behøver ikke at være fordi at man drømmer om noget frækt, men det kan ske fordi at testiklerne indeholder meget sæd, som gerne vil ud. Det er også derfor at man som dreng har lyst til at onanere hele tiden - sæden ophober sig i testiklerne, så det er naturligt at man skal af med sæden. På et tidspunkt falder produktionen lidt ned igen, og du vil også opleve at lysten ikke kommer helt lige så tit. Du skriver at du lige nu onanerer dagligt (nogle gange mere), og det er, som sagt, normalt. Hvis du tilgengæld begynder at synes at det er ubehageligt eller "for meget", så tænker jeg at du skal overveje en pause, men hvis du nyder det, så bare "go for it!"
Det er også helt normalt at du ønsker inspiration til hvad du kan gøre anderledes. Her kommer lige et par forskellige onani-metoder som du kan afprøve:
1-hånds onani: Som dreng begynder du nok med den meget almindelige 1-hånds onani, hvor du tager fast om penis og rykker frem og tilbage. Du skal ikke rykke alt for langt tilbage, da det kan gøre ondt, men det lyder til at du allerede har en rytme som fungerer for dig.
2-hånds onani: En videreudvikling af 1-hånds onanien kan siges at være 2-hånds udgaven, hvor du enten bruger begge hænder til at holde om penis, eller skiftevis bruger højre og venstre hånd. Den er også god hjerne-træning fordi du skal holde styr på hvilken side du brugte sidst. Det kan muligvis være svært at få en god omgang onani ud af denne metode, men det gør da tingene lidt mere spændende.
Sovende-hånds onani: Jeg har hørt at der er flere drenge som leger med denne metode. Det går ud på at man skal sidde på sin hånd indtil den "sover" (ligesom hvis du har siddet for længe i skrædderstilling eller nogen har sovet på din arm), og så skal du ellers bare gå i gang med 1-hånds metoden. Der er mange som mener at det lidt føles som om at det så er en anden der onanerer på dig.
Her til sidst vil jeg lige sige at jeg synes det er rigtig sejt at du leder efter inspiration og at du ønsker at udvide din horisont. Jeg fandt også denne artikel om onani, som beskriver top 10 over forskellige onani-måder. Måske kan det være til mere inspiration?
Du skriver også at du synes at porno er rigtig godt og at du måske er lidt bekymret for at du ser for meget porno. Her synes jeg at du skal vide at porno jo netop er designet til at være godt. Porno viser de seksuelle fantasier som de fleste går rundt med, og der er jo meget forskelligt slags porno. Alt lige fra almindelig mand+ kvinde der dyrker sex, til bondage eller lesbisk sex. Så det er derfor ikke underligt at du tiltrækkes af porno, fordi det jo lige præcis viser dét som fylder meget hos dig lige nu - nemlig sex. Når det så er sagt, så skal du huske på at porno er en fantasi, og at det sjældent er sådan sex er i virkeligheden. Porno er ofte en meget overdrevet og nogle gange vild version af sex, så når du engang skal have din første gang, så husk lige at det vil være meget anderledes end det du har set i pornofilmene - og at det godt kan være rigtig godt selvom det ikke er lige så vildt. I den forbindelse skal du lige vide at de fleste unge stadigvæk er 16 år eller derover før de har sex første gang.
Til dit sidste spørgsmål, så kan du købe kondomer i næsten alle butikker, og det er sjældent (nok egentlig aldrig) at man bliver spurgt om hvad man skal bruge dem til. Jeg kender desværre ikke til et sted hvor du kan få dem helt anonymt.
Jeg håber du har fået et svar du kan bruge.
Venlig Hilsen
Signe