Hvordan ved man om en fyr er bøsse?

brevkassespørgsmål

Hvordan ved man om en fyr er bøsse?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 10 år 1 måned siden

Hej jeg er en dreng på 15 år. Jeg har i et stykke tid været klar over, at jeg er biseksuel. For et par uger sprang jeg ud for nogle venner og mine forældre.

Nu vil jeg geren finde nogle at snakke med. jeg har snakker med nogle over nettet, det var nogle på min egen alder, men afstanden var så stor at vi ikke kunne mødes face-toface.

jeg ville høre om der var en metode, så man kan se om en fyr er til det samme køn... Eller om man bare må vente til at der er en som springer ud? Hvad skal jeg gøre?

Svar:

Hej med dig!

Først og fremmest synes jeg, det er rigtig modigt af dig at springe ud foran dine forældre og nogle af dine venner. Det må have krævet meget mod, og mange er meget ældre end dig, før de endelig har mod på at sige sådan nogle ting. Så det er rigtig sejt, at du har gjort det i så tidlig en alder, nu hvor du føler dig sikker på det.

Jeg kan godt forstå, at du gerne vil møde nogle, du kan snakke med, og som måske har det ligesom dig. Nettet er et rigtigt godt sted at starte, for så kan man finde ud af, om man har samme interesser osv. Det var ærgeligt, at I ikke kunne mødes face-to-face, men måske man på nogle hjemmesider kan søge efter at komme i kontakt med andre, der bor tæt på en?!

Desværre tror jeg ikke rigtig, der er en metode til at se, om fyre er til samme køn. Nogle fyre er meget åbne omkring, at de er til samme køn, andre går lidt mere stille med dørerne, og er måske bange for at vise det. Så du er næsten nødt til at vente til nogen fortæller, at de også er til fyre.
Nogle gange kan man måske også mærke på en anden dreng, hvis han virker flirtende og interesseret. Men det er vigtigt at være rimelig sikker i sin sag, inden man gør noget ved det, for hvis han bare prøvede at være venlig, vil han måske få et chok over, at du reagerer på det. Mit bedste råd til dig er altså at føle dig frem og hele tiden fornemme, om dine smil bliver gengældt, om en person kigger lidt efter dig osv., da det kan være små tegn på, at interessen også går den anden vej.
Men det gør det helt sikkert nemmere for dig, at du nu har været åben omkring, at du også er til fyre - så hvis der er nogen, der er interesserede i dig, så tør de måske godt at komme hen til dig, fordi de ved, du også er til fyre.

Jeg vil lige give dig linket til en hjemmeside for ungdomsafdelingen i Landsforeningen for Bøsser, Lesbiske, Biseksuelle og Transpersoner, LGBT. Her kan du læse lidt om de sociale arrangementer, de arrangerer, og de har også både en chat, brevkasse og en ungdomstelefon, hvor du kan skrive eller ringe ind og spørge om ting, du måtte være i tvivl om - f.eks. hvordan du kommer i kontakt med andre. Dem, der svarer dig på denne hjemmeside, er nogle der selv er enten homoseksuelle eller biseksuelle, og de ved derfor lidt om, hvordan du har det og hvilke muligheder, der er for dig.

Jeg håber, du kan bruge mit svar.

Venlig hilsen Janni

Janni har svaret på dette spørgsmål