Hvordan ved jeg at jeg er kommet i drengen?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus. Jeg er en pige som har en kæreste, og vi har sex nogle gange når vi er sammen.. når vi er sammen spørger han om jeg er kommet i ham, og jeg siger bare 'ja' for jeg er faktisk i tvivl.. så mit spørgsmål er - hvordan ved jeg at jeg er kommet i drengen?

Svar:
Hej med dig
Det kan jeg godt forstå du er i tvivl om, for jeg tror det er noget din kæreste måske har misforstået.
Det kan måske også virke lidt underligt, at når drenge kan komme op i en pige, så burde det måske også og kunne lade sig gøre omvendt men sådan er det ikke. Det, at drenge sprøjter sæd op i en pige er nemlig for, at gøre pigen gravid.
Men faktisk kan piger også godt komme, f.eks. under en orgasme. En orgasme kan føles meget forskellig fra person til person, lige fra et lille dejligt jag i kroppen eller hvor ens muskler ryster en smule, til noget der føles vildere. Det kan også være forskelligt fra gang til gang hos den enkelte pige. Det som orgasme har til fælles er, at der er nogle kirtler i skeden som afgiver en væske der gør pigen meget fugtig.
Måske har din kæreste hørt ordet sprøjteorgasme og måske er det derfor meget naturligt, at tænke at pigen også komme op i drengen. Men faktisk hedder det bare det, fordi at nogle piger kan afgive så meget væske ud af kirtlerne på én gang, at det kan sprøjte lidt. Det sprøjter dog ikke op i drengen.
Hvis du har lyst til, at læse lidt mere om orgasme, kan du finde det på disse 2 link. Link 1 og link 2
Med venlig hilsen Paw