Hvordan kan jeg få min kæreste til at slikke mig
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej
mig og min kæreste har været sammen i 3 måneder men vi har kun kysset
mit spørgsmål er hvordag jeg kan få ham til at slikke mig for gider ikke præsse ham til det
hilsen pige der ikke ved hvad hun skal gøre

Svar:
Hej med dig
Hvor lyder det dejligt at du har fået en kæreste - det er så skønt at mærke den dejlige følelse det kan give i maven.
På dit brev lyder det som om, at du har gjort dig tanker om og fået lyst til at dig og din kæreste skal begynde at prøve nogle intime ting af sammen. Jeg tror, at der er mange i din alder, som får lyst til at prøve at eksperimentere med nogle ting, og samtidigt oplever en større nysgerrighed omkring hvordan det fx er at have oralsex eller lave andre intime ting.
Du spørger konkret til, hvordan du kan få din kæreste til at slikke dig, og nævner samtidigt at du ikke har lyst til at presse ham. Jeg forstår godt, at det måske kan være grænseoverskridende for dig at spørge om han vil slikke dig, da det er et nyt område og du måske er bange for hvad han vil tænke om det, hvordan du skal spørge osv. Jeg kan høre at du er opmærksom på ham, da du ikke vil presse ham, hvilket jeg tror er vigtigt. Jeg tænker nemlig, at det er rigtig godt, at man er opmærksom på hinandens grænser når man er kærester, og for første gang skal være intime sammen. Det er nemlig især i den første tid, vigtigt at være opmærksom på både egne og ens kærestes grænser, da man måske uden man havde tænkt det, kommer til at overskride dem og måske gå for hurtigt frem, og det kan her være svært at sige fra overfor hinanden når det hele er nyt og spændende.
Men når du skriver, at I har været sammen i 3 måneder, og I kun har kysset, tænker jeg at det er fuldstændig normalt, at I stadig er på "kysse-niveauet". Jeg tænker, at det er et super dejligt sted at være, indtil I begge er klar til at gå videre. Men jeg tænker også, at det er meget naturligt, at du er nysgerrig på at I skal være mere intime, og det kan sagtens være at din kæreste deler nysgerrigheden, og måske også selv går med nogle ting som han godt kunne tænke sig at I skulle lave sammen, men ligesom du, ikke rigtig ved hvordan det skal komme til at ske. Samtidigt tror jeg på, at det er vigtigt, at I giver det den tid det tager at nå der til, hvor I begge er helt klar til fx oralsex, da det på det her område, faktisk er rigtig fint hvis der er et stykke fra tanke til handling, da det betyder at det er velovervejet, og at den anden har en særlig betydning for en.
Jeg tænker derfor at I måske kan prøve at dele jeres tanker om, hvad det fx er I har lyst til hver især. For først når I begge er trygge ved det, og har lyst til det, bliver det en god seksuel oplevelse for jer. Så når du selv er helt klar, bliver det måske også mere trygt for dig, at fortælle din kæreste, at du godt kunne tænke dig at han skulle slikke dig. Men for mange par, kræver det også meget øvelse, før at det bliver super godt og en dejlig oplevelse fx at blive slikket, da man skal finde ud af, hvad man hver især bedst kan lide osv.
Jeg kommer også til at tænke på, om du mon har nogle veninder, der er I samme situation som dig og også har en kæreste. Det kan være I kan dele erfaringer og tanker. Det kan ofte være hjælpsomt, at snakke med ens veninder om sådanne ting, og dejligt at tale med en man er fortrolig med.
Hvis du har lyst til at læse mere om emnet, kan jeg anbefale sexlinien.dk. Det er en rigtig god hjemmeside, hvor du kan læse en masse om unges erfaringer med sex, hvis der er noget bestemt du vil vide mere om, kan du søge på specifikke ord, fx oralsex. Samtidigt er der en chat og brevkasse rådgivning, hvor der sidder dygtige rådgivere klar til at hjælpe. Hvis du har lyst, kommer du ind på siden ved at trykke her.
Jeg håber at du kunne bruge mit svar og ønsker dig held og lykke med kærligheden.
Bedste hilsner
Annika