Hvordan gør jeg
brevkassespørgsmål af
J
15 år
Hej jeg er en pige på 15
jeg haf aldrig haft sex eller noget sexuelt
jeg hsr en kæreste og ham vil jeg gerne give handjob og bolwjob men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre

Svar:
Hej med dig,
Jeg kan godt forstå, at det fylder meget i dine tanker. Det er helt normalt, at man kan være nervøs for om man kan finde ud af noget man aldrig har prøvet før, og måske særligt når det er noget seksuelt. Både blowjobs og handjobs er dog noget man ofte skal øve sig lidt i inden man bliver helt tryg ved det, men det er helt okay og husk på, at I jo er to til at det bliver godt. Alt der handler om noget seksuelt bygger på, at man er tryg ved den anden person man skal gøre det med. Det lyder til, at du er rigtig glad for din kæreste og gerne vil prøve de her nye ting med ham. Det er et vigtigt og godt udgangspunkt! Når man har det sådan, så skal I nok finde ud af alt det andet hen ad vejen sammen. Jeg kan dog sagtens forstå du alligevel tænker meget på det og gerne vil vide lidt om det inden I skal prøve det. Jeg håber du kan bruge mit svar!
For det første kan det være rart at have læst lidt om det inden man begynder. Selvom man ikke lærer nogle teknikker ved at læse om det, så kan det alligevel hjælpe at kende lidt til det så man lige ved lidt om hvordan det fungerer. Jeg har fundet nogle gode sider, som du kan kigge på hvis du har lyst. Denne her fortæller lidt om blowjobs, mens denne her fortæller lidt om handjobs. Der står både lidt om hvad man skal være opmærksom på og råd til hvordan man kan gøre det godt for både sig selv og for din kæreste.
Selvom det er svært at snakke med sin kæreste om seksuelle ting, så kan det faktisk være en rigtig god ide at snakke sammen om hvad man godt kunne tænke sig, hvad man fantaserer om, men også hvad man måske er nervøs for eller bekymrer sig om. Jeg kan sagtens forstå hvis du synes det lyder lidt grænseoverskridende at skulle sige sådan noget højt, men det gør ofte, at man føler sig lidt mere trygge ved hinanden og dermed også lidt mere tætte med hinanden. Det kan gøre det nemmere at skulle prøve nye ting. Noget af det som måske kan blive nemmere er, at I begge kan sige til og fra hvad I kan lide og hvad I ikke kan. Det er vigtigt for at det kan blive rart for jer begge. Der er mange måder man kan tilfredsstille hinanden på og jeg er sikker på, at I finder måder som I kan lide og som fungerer for jer. Det bliver nemmere hvis I kan snakke med hinanden om det. Det behøver slet ikke være noget stort og alvorligt, det kan måske bare være en aften hvor I alligevel ligger og hygger, så kan I spørge lidt ind til hinanden. Jeg ved godt at det ikke er så enkelt som det, men det er bare for at sige, at det ikke behøver blive formelt og en kæmpe stor ting, som bare gør jer begge endnu mere nervøse for det :-)
Nogle synes også det kan være rart at have prøvet sig lidt frem før man prøver med sin kæreste. Der er mange måder man kan øve sig på. For eksempel kan du prøve med bananer eller gulerødder. Jeg vil anbefale at skrælle dem først. Måske det kan give dig en ide om hvordan det føles og du kan øve dig lidt i de råd og fif, som du kan læse i de links jeg har sendt tidligere her i brevet.
Selvom det måske ikke lige er det svar du ønsker, så må jeg også tilføje, at det ofte kommer naturligt mens man er i gang. Man kan ikke forberede sig på alting, og lige præcis handjobs og blowjobs, er nogle af de ting, hvor man er nødt til at øve sig og prøve sig frem. Måske kan du fornemme hvad din kæreste synes er dejligt og så kan du gøre mere af det. Måske mærker du også hvad du synes er rart at gøre mens du er i gang. Man bliver bedre med erfaring.
Husk at det kræver øvelse at blive god til det :-)
Godt nytår!
De bedste hilsner,
Astrid