Hvordan får jeg det sagt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej! Jeg er en 16 årig pige, med en kæreste på 18. Han og jeg har været sammen i 7 måneder, men jeg har et problem når vi er i seng sammen.. Han vil jo, vel som de fleste andre drenge, gerne have at jeg "går ned" på ham, og det kan jeg altså bare ikke få mig selv til. Det er ikke fordi jeg føler mig dum, eller er bange for at jeg ikke kan finde ud af det. Jeg synes bare det er frastødende at få.. ja, i ved nok, ind i munden.. Havde jeg u været sikker på, at der ikke kom noget, tror jeg ikke det ville være så stort et problem igen. Han går selv så meget for mig når vi er i seng sammen, og jeg vil helst ikke være, hvad skal man kalde det.. egoistisk??
Beklager at sex relaterede ord ikke ligger naturligt til mig. Håber i vil forstå mit problem med de alternative ord jeg bruger :)

Svar:
Hej med dig
Det er rigtig godt at du skriver til brevkassen, når der er noget du er i tvivl om i forhold til sex med din kæreste. Sex kan godt være et rigtig følsomt og intimt emne, som det kan være svært at være åben omkring. Det er flot at du er det, når der er noget du er blevet lidt usikker på.
Du er bestemt ikke den eneste pige eller dreng, der kan have svært ved at have oralsex. Mange tænker at det er helt normalt og noget alle gør, fordi der bliver snakket så meget om det, men sådan er det langt fra. Vi er alle forskellige, også seksuelt og det betyder at det du kan lide, måske er meget anderledes end det din kæreste kan lide. Det betyder også at det er rigtig vigtigt at kunne tale åbent om sex og hvad man har lyst til og især hvad man ikke har lyst til.
Som jeg hører det, er det især det her med at få hans sæd i munden når han kommer, der gør dig til utilpas ved at have oralsex. Hvis du finder ud af at du gerne vil prøve at give ham et blowjob, kunne I måske aftale at han skal sige til når han kan mærke at han næsten kommer. Det kan de fleste drenge godt mærke, og så kan han komme ud over din mave eller hans egen mave istedet for i din mund. Hvis det også er selve det med at have hans penis i munden du synes er ubehageligt, er det helt i orden at sige fra over for det. Man skal ikke have oralsex og jeg er sikker på at din kæreste vil kunne forstå det, når du beskriver for ham hvordan du har det. Det er slet ikke egoistisk at sige nej til noget når man har sex, det er faktisk bare rigtig flot at kunne mærke sine egne grænser. Sex er et samarbejde, hvor begge skal kunne nyde det og det sker bedst hvis man følger sin lyst.
Jeg håber du får en god snak med din kæreste, og at I finder frem til en løsning der kan gøre jer begge tilfredse og glade når I har sex.
Venlig hilsen Marianne