Hvordan finder jeg andre lesbiske? (biseksuele)
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhus.
Jeg er en pige på 14 år og jeg er ved at indse at jeg er biseksuel, hvis jeg da ikke er helt lesbisk? er stadig forvirret omkring det...
Når men alligevel, så vil jeg rigtig gerne melde ud overfor mine forældre og venner og veninder, men syndes bare ikke at det er nemt når jeg ikke har mødt en pige endnu!
Ville virkelig gerne møde en lesbisk pige på min alder, hvor der måske kunne blive noget mere. Kan bare ikke finde nogen steder hvor man kan måde teenage lesbiske! For på de hjemmesider, skal man jo være over 18n år! Har i en hjemmeside eller noget? for vil viiiirkelig gerne snart møde en sød lesbisk pige.. Men hvor???!!!!
tak på forhånd*-:

Svar:
Hej pige, 14 år
Tusind tak for dit spørgsmål!
Jeg vil gerne give dig et link til en hjemmeside som måske kan hjælpe dig videre i din søgen efter andre bi- eller homoseksuelle, men først vil jeg gerne skrive lidt til dig om at være ung og tiltrukket af sit eget køn.
Det er nemlig sådan at rigtig, rigtig mange i løbet af deres teenageår oplever at føle sig tiltrukket af deres eget køn, uden at det betyder at de nødvendigvis er homoseksuelle. Det er ikke fordi jeg vil sige at du ikke er lesbisk - det kan sagtens være at du er det, og hvis du er det er det fint og dejligt at du har fundet ud af det.
Når jeg fortæller dig at det er sådan, er det dels for at du ikke skal blive overrasket hvis du en dag skulle holde op med at føle dig tiltrukket af piger, og dels for at fortælle dig at det måske kan være svært for dig at finde en pige at være kærester med lige nu.
Mange i din alder er usikre på deres seksualitet og for mange er det svært rigtigt at vide hvilket køn de er tiltrukket af før de er ældre. Rigtig mange homoseksuelle finder først ud af at de er det, sidst i teenageårene. For mange teenagere er det også et tabu at være homoseksuel. Derfor kan det godt være svært at møde en kæreste når man ikke er ældre end du er.
Hvis du gerne vil springe ud overfor din familie og venner synes jeg ikke du skal tænke så meget på at skulle have en kæreste først. Det er eller ikke en god idé at få en kæreste bare for at kunne springe ud.
Jeg vil i stedet opfordre dig til at fortælle dem det hvis du har lyst til det, og så ellers begynde at se om du kan møde andre unge homoseksuelle.
Jeg vil sagt gerne give dig et link. Landsforeningen for bøsser, lesbiske, biseksuelle og transpersoner (LGBT) har en ungdomsafdeling som dels har netkontakt, men også mulighed for at møde andre homoseksuelle irl. Du kan finde deres hjemmeside her: http://www.lgbt.dk/2020/
Jeg håber det kan hjælpe dig. Ellers må du meget gerne skrive igen.
De bedste hilsener,
Henriette.