Hvordan

brevkassespørgsmål

Hvordan

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Alt for liderlig, hvordan stopper jeg med at pille? Og stadig beholde liderligheden

Svar:

Hej med dig.

Jeg er ikke helt sikker på, jeg forstår dit spørgsmål, så jeg starter med at fortælle dig, hvordan jeg forstår dig, så du ved, hvad det er, jeg svarer på.

Jeg forstår dit spørgsmål som, at du onanerer rigtig meget og gerne vil skære lidt ned på det. Du vil dog ikke skære så meget ned, at du ikke længere er liderlig.
Som det første kan jeg fortælle dig, at der ikke er noget galt i at onanere meget. I din alder er det helt OK og meget naturligt at have stor lyst til sex og derfor onanere meget. Onani kan dog komme til at fylde for meget, hvis du hele tiden tænker på det og får lyst til at gøre det på tidspunkter, hvor det ikke er muligt eller er upassende. I sådan nogle situationer tænker jeg, det er vigtigt, du flytter dit fokus over på noget andet, du synes, er dejligt. Måske kan du godt lide at tage et dejligt, langt bad, massere dig selv bestemte steder eller gøre noget andet, du utrolig godt kan lide. Jeg synes ikke, der er nogen grund til, du stopper helt med at onanere. I stedet kan du prøve at skære lidt ned uge for uge, så du for hver uge onanerer lidt mindre end sidste uge, indtil du ender på en onanimængde, du er tilfreds med.

Du skal ikke være bange for at miste din lyst til sex ved at onanere mindre. Lysten til sex er nærmest umulig at udslukke helt, da det er et menneskeligt behov lige som søvn, mad og drikke. Man kan dog i perioder have større eller mindre lyst, hvilket er helt naturligt og meget normalt.

Kh. Matilde