hvor mange gange kan man komme i et kondom?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
jeg har gået og tænkt over om man kan komme i et kondom flere gange uden at det springer? jeg har altid skiftet kondom fordi jeg ar bange for at det sprang, men kan man komme flere gange uden at risikoen for at det springer er stor?

Svar:
Hej
Det er et rigtigt interessant spørgsmål, du stiller.
Først vil jeg sige at det er rigtigt klogt af dig, at du skifter kondom hver gang, hvis du føler at du kan komme igen. Mest for at undgå at få børn, da du ikke er voksen endnu. Men også på grund af sundheden og hygiejnen for din pik.
Men jeg ved faktisk ikke om man kan komme i et kondom flere gange. Jeg vil slet ikke anbefale dig at prøve det under sex, for hvis man tager chancen og der går hul på, så er der mulighed for graviditet. Jeg tænker også at det meget lettere kan falde af, efter at du er kommet første gang.
Men, som jeg læser det du skriver, så nævner du ikke sex, så måske du kunne onanere med et kondom på for at finde ud af det...? Så har du ihvertfald fundet løsningen selv.
Dog ville jeg stadig skifte kondom, fuldstændig ligesom du plejer at gøre, mest for at være på den sikre side.
Håber du kunne bruge mit svar.
Mvh
Casper