Hvor langt tilbage
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hvor lang skal man trække forhuden tilbage altså helt tilbage så man kan se pikhoved eller bare en lille smule hvor lang tilbage for at sperme HJÆLP MIG

Svar:
Hej dreng 12 år.
Tak fordi du skriver til Cybrhus.
Som voksen kan man normalt trække forhuden helt ned over pikhovedet, så hovedet er helt blotlagt - men vær ikke nervøs hvis du ikke kan det endnu, det er forskelligt hvornår forhuden løsner sig helt i puberteten. En idé kunne være at du forsigtigt trækker forhuden en lille smule mere og mere tilbage hver gang du onanerer.
Det er ikke så vigtigt at forhuden kan trækkes tilbage for spermen. Den kan godt komme ud selv om forhuden ikke er helt tilbage. At forhuden kan trækkes tilbage har mere betydning for hygiejnen. Altså at du kan vaske dig under forhuden. Her kan samle sig fnuller og "nakkeost", som er en blanding af talg, hud og skidt.
Sommerhilsner Mette