hvor går spermen hen
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
jeg er en dreng på 16 år. jeg tænker nogen gange hvor går spermen hen, hvis man onaner uden at få udløsning og ogasme og at man stopper med onanien lige inden udlæsning og ogasmen? er nemlig bange for den bliver i kroppen og skader mig! og vil sige stopper med onani. fordi jeg syndes det laterligt efter hånden! noget galt hved det?

Svar:
Kære dreng 16 år
Virkelig godt spørgsmål. Du skal vide at sperm ikke er skadeligt for din krop. Det er en del af din krop, så der sker ikke noget ved at du holder igen.
Ved at holde igen og så fortsætte kan give nogle store orgasmer og en kontrol over din penis.
Der er heller ikke noget galt i at du føler det virker en smule latterligt bagefter med hånden, men jo mere du acceptere at det er okay, jo nemmere er det at grine lidt af bagefter istedet for at blive flov. Onani er helt naturligt og en dejlig måde at lære din egen krop at kende på.
En kort beskrivelse af hvad der sker i din krop, når du holder igen:
Dine tekstikler danner millioner af sædceller hver eneste dag, de opbevares og modnes i bitestiklerne. Fra hver bitestikel føres der en sædleder op til undersiden af din urinblære.
Spermen er altså sædceller fra bitesiklerne og væske fra blærehalskirtlen og en hel del andre kirtler som også munder ud i urinrører.
Når du holder det tilbage/ eller stopper, sker der ikke den kemiske reaktion hvor du får udløsning eller orgasme. Den kemiske reaktion gør også at urin og sperm holdes adskildt. Det vil sige at sædcellerne stadigvæk er i bitekstiklerne og væsken stadigvæk ligger i blærehalskirtlen.
Den kemiske reaktion sker i et split sekund.
Jeg håber du har fået svar nok, ellers er du velkommen til at skrive ind igen.
Venlig Hilsen
Sascha