hvis man kommer for tidligt
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
hej brevkasse. jeg er en dreng på 16 år, jeg har det med at komme for hurtigt. Både når jeg ornanere og har sex. såda var det ikke da jeg havde sex første gag eller anden det kom bare lige pludselig og jeg ved simpelhen ikke hvad jeg skal gøre. håber i har en løsning.

Svar:
Hej med dig
Jeg tror der er mange drenge, og faktisk også mange piger, der tænker de samme tanker som dig, og derfor er det godt du spørger. Måske kan det også hjælpe andre og jeg vil i hvert fald prøve at svare så godt jeg kan.
Det første jeg vil fortælle dig er, at det her med hvor lang tid man kan holde, kan skifte helt vildt meget. I nogle perioder kan der gå meget kort tid, sekuner og minutter.. andre perioder kan man i længere i tid. det er meget forskelligt og helt normalt at det skifter på den måde.
Det kan også sagtens skifte fra gang til gang og det kan være afhængig af hvilkie følelser man har med den man har sex med. For eksempel er der nogen der kan mærke, at jo mere de elsker den person de er sammen med, jo hurtigere kommer de, fordi det bare er så dejligt at være sammen på den måde. Men det kan også være noget med hvordan man selv har det, hvilke tanker der suser rundt i hovedet på en, hvor liderlig man er og om der har været forspil eller ej.
På den ene side er der intet galt i at komme hurtigt og sex kan sagtens være dejligt, selvom det kun vare 4 minutter. Man kan stadig ligge og hygge sig bagefter og før selve sex. Og jeg synes det ville være fedt, hvis alle kunne have det godt med at man sommetider kommer tidligt, fordi det er helt anturligt og ikke noget galt med det.
Men jeg kan sagtens forstå, at du også sommetider måske har lyst til at det skal vare længere tid. Måske har du og din kæreste lyst til at prøve forskellige stillinger, måske vil du gerne have I begge to skal komme mens i har sex eller også har du bare lyst til at det skal vare lidt længere tid, alt det dejlige.
Du er stadig ung og derfor er det tit sådan, at jo mere erfaring du får, jo nemmere bliver det at styre det. Og nogle af de tricks du og din kæreste kan brugqe er, at holde små pauser når I har sex. Når du kan mærke du er ved at komme, så træk dig ud og begynd at nusse hende måske.
Eller grin lidt ad det og rejs dig op og begynd at synge en sang :)
Det er nemmere hvis det er noget I er sammen om og hvis det ikke bliver så alvorligt, fordi på den måde så er det ikke så svært at holde en pause eller sige..."Uha det var tæt på.. jeg skal lige have lidt luft".
husk at sex ikke kun handler om at være oppe i pigen, så I kan også lave en masse dejlige ting, uden at du er oppe i hende. Og så kan det være en form for prikken over i`et som ikke behøver at tage så lang tid.
De er flere måder at se det på, men det vigttigste er at du skal vide det er helt normalt og at alle drenge og mænd kender det. Og at der mange gange hvor man synes man er kommet lidt for tidligt. sexlinien.dk har skrevet en fed  artikel om det her og du kan læse den her og der er også lidt flere ideer til hvad du kan gøre..
Venlig hilsen
Erroll