Hvad skete der??
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Det startede en dag jeg var alene hjemme. Jeg lagde mig i min seng og så tv. I noget tid har der kommet noget hvidt snask i mine underbukser så jeg hentede nogle nye i mit skab. Men da dit viste en sjovt program i tvet kom jeg til at lægge i min seng uden underbukser på. Jeg begynte at pille ved det hår det sedder dernede og så kom jeg lige til at stikke min finger der op! Den føles mærkelidt. jeg stoppede med det, tog underbukserne på og så tv igen. Noget tid efter prøvede jeg igen. Jeg kom ligesom længer ind og begynde at røre ved en lille mærkelid kugle. det føltes næsten dejlidt. jeg stoppde igen og pluslig havde jeg den der følse i maven som om det var noget forkert. Hvad var det der skete?? Hilsen Mig

Svar:
Hej dig, 11 år
Tak for dit fine spørgsmål.
Det hvide snask du har haft i underbukserne er noget der hedder udflåd. Det er noget der kommer fra pigens skede når hun er ved at komme i puberteten og det er noget man bliver ved med at have. Det er helt almindeligt.
Det der skete da du så tv var det der hedder onani. Onani er når man rører ved sig selv på en seksuel måde, så det føles dejligt. Hvis man bliver ved lidt tid kan man få det der hedder en orgasme hvor det føles dejligt i hele kroppen. Den lille kugle du har rørt ved hedder klitoris og er det sted på piger hvor det føles allerdejligst at røre.
Det er helt almindeligt at onanere. Det er ikke noget man snakker så meget om, men de fleste gør det. Det føles dejligt og kan være med til at man finder ud af hvad man selv synes er dejligt. Så hvis du synes det er rart kan du bare blive ved.
Jeg håber det var svar nok, ellers må du meget gerne skrive igen.
De bedste hilsener,
Henriette.