Hvad sker der

brevkassespørgsmål

Hvad sker der

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Det var så godt i starten, alt var perfekt, både sex og romantik og kærtegn og kærligheden i sig selv. Nu er det sure miner og problemer, og jeg har nok lige så stille vænt mig til ordene "Jeg er for træt" eller "Der kommer ikke til at ske noget".

Om det så er morgen, middag, aften, midt om natten, om hun er fuld, eller vi har huset for sig selv, så er det stadig for det meste de ord jeg hører...

Jeg ville ikke blive så oprørt, hvis jeg jeg ikke blev skuffet. Men det der skuffer mig, er at hun tit kan sige "Har lyst til dig iaften" eller "Vil du gøre alt muligt ved mig iaften?" fx.

og det er jo klart, at det sætter mine forventninger op, og så er det jo helt klart at jeg bliver skuffet når jeg senere hører ordene som jeg næsten kan sige præcis og identisk på den måde hun siger det.

Jeg føler mig uattraktiv, og ulækker, når jeg gang på gang får smidt den i hovedet, specielt når hun har hentyder til ting tidligere på dagen.

ikke noget med at afvise mig ved sex, afbryder hun også mine sætninger.. Hun taler færdigt for mig.. Hun sætter en masse regler for mig.. Og hun er i midtpunkt og centrum hele tiden, Jeg har intet at skulle have sagt ifølge hende.

hun skal nu smart opereres og har lige straks sin menstruation, dog har hun stadig lige afvist mig, selvom de sidste par dage har stået på grill, overraskelser, slik og chokolade, massage, o. masser af kærlighed, og det er ikke som en forhåbning om at det vil ende i sex, men det giver mig overhovedet på ingen måde bekræftelse i at hun tænder på mig.

Jeg føler mig så uattraktiv, grim, og ulækker.. Og jeg er ved at vænnes til følelsen.

Jeg går snart ned.

Svar:

Hej med dig!

Jeg kan sagtens forstå, at det er rigtig hårdt for dig, at din kæreste hele tiden afviser dig. Især når hun nogle gange giver dig forventninger og forhåbninger om, at der skal ske noget, men at hun så stadig ender med at afvise dig. Og det lyder til, at du er rigtig god ved hende, og gør en masse søde ting for hende, så det er selvfølgelig hårdt, at hun aldrig gengælder det eller bekræfter dig i, at hun tænder på dig.

Jeg synes helt sikkert, at du skal prøve at snakke med hende om alt det her. I et forhold er det vigtigt, at man er ærlig overfor hinanden, og at man kan snakke åbent om, hvordan man har det, og hvad man føler. Så jeg synes, du skal fortælle hende, hvor ked af det det gør dig, at hun hele tiden afviser dig og aldrig viser, at hun tænder på dig. Og at det får dig til at føle dig uattraktiv, og at du bare gerne vil være tæt med hende. Det giver hende en chance for at forklare, hvorfor hun altid afviser dig og aldrig har lyst til sex. Måske går hun også rundt med en masse følelser, som hun ikke har fortalt dig om. Måske er hun ked af noget andet, der foregår i hendes liv, som gør, at hun ikke har så meget overskud til sex, eller måske kunne hun godt tænke sig, der skete nogle ændringer i jeres sexliv eller lignende. Ihvertfald er det vigtigt, at I kan tale åbent og ærligt med hinanden om de her ting, for ellers ender det bare med, at du går alene med det hele og bliver mere og mere ked af det, og det vil ikke være godt for jeres forhold. Så prøv at snak med hende om, hvordan du har det, og spørg hende hvorfor hun altid afviser dig.

Det her med, at du siger hun afbryder dig og sætter regler for dig, og at det altid er hende, der skal være i centrum, det synes jeg helt sikkert også er noget, du skal snakke med hende om. Det er slet ikke fair, at hun behandler dig sådan, og at du ikke har noget at skulle have sagt. I et forhold er det vigtigt, at man er lige og respekterer hinanden, og giver plads til hinanden. Et forhold, hvor den ene fylder meget mere end den anden, kan hurtigt ende galt, fordi den anden så føler sig overset og tilsidesat.
Så jeg synes, du skal fortælle hende, at du også har brug for, at der er plads til dig i forholdet, og du har brug for, at det ikke altid kun er hende, der skal være i centrum, men at det også nogle gange skal handle om dig, og at du ikke vil finde dig i, at hun afbryder dig og sætter regler for dig.
Så kan I snakke om de ændringer, du godt kunne tænke dig, at der skulle ske i jeres forhold, og hun får også mulighed for at fortælle dig, hvordan hun har det med jeres forhold, og om der er noget, hun ønsker skal være anderledes, og sammen kan I forhåbenlig blive enige om nogle ændringer, der skal ske, så I begge er glade og tilfredse med jeres forhold.

Jeg håber, du kan bruge mit svar og ønsker dig held og lykke.

Mange hilsner fra Janni

Janni har svaret på dette spørgsmål