Hvad skal jeg vælge

brevkassespørgsmål

Hvad skal jeg vælge

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 12 år 3 uger siden

Kære cybercity Her for tiden begynder jeg at tro at jeg er bøsse. Jeg bliver tændt når jeg ser nøgne drenge og jeg ser bøsse porno osv. Men på den anden side vil jeg helst være sammen med piger. Jeg har slet ikke lyst til at være homo Hvad skal jeg gøre.

Svar:

Kære dreng 13 år.

Hvor er det super godt du skriver til os i Cyberhus, for det er rart at dele de svære ting med andre.

Måske er du bøsse, måske er du ikke! Desværre er det stadig et meget tabubelagt emne at være bøsse. Der er rigtigt mange fordomme og det fører ofte til drillerier. Det kan sagtens forhindre dig i at du mærker dine oprigtige følelser for drengene eller pigerne.

Det er kun dig som kan mærke og vide om du er bøsse eller ej. Imens du er teenager ræser dine hormoner rundt i din krop. Du er ved at lære din krop at kende på vej mod, at du bliver voksen. Det kan være ret svært at forholde sig til hvad man vil og om man er til piger, drenge eller begge køn. Den ene dag har man lyst til det ene (til at kigge på fyrene og se bøsse porno) den anden dag har man lyst til at være sammen med pigerne. Det er helt naturligt at det veksler og det kan være svært at forholde sig til.

Jeg tror du skal prøve at acceptere, at du har det som du har det. Jeg siger slet ikke, at det er en let opgave at acceptere tingene som de er. Hvis du har for meget modstand (ikke lyst til at være homo) på at du er bøsse, så tror jeg at det kommer til at fylde rigtigt meget inden i dig. Prøv i en periode at lægge mærke til hvordan du har det i selvskab med drengene og pigerne. Læg mærke til hvordan du opfører dig og hvad drengene og pigerne betyder for dig.

Jeg håber du kan bruge nogle af mine svar. Hvis du har flere spørgsmål eller bare har lyst til at dele dine tanker, så skriv endelig igen.

De bedste hilsner Mette.