Hvad siger man lige til det?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. For 4-5 måneder siden skrev nogen til mig inde på en chat side, det var en pige på 19 år (jeg er 15). Synes hun var meget sød og skrive med og vi har skypet og så spurgte hun om jeg havde lyst til at snakke med hendes kæreste også (han er 23).
Nu snakker jeg godt med dem begge og hendes kæreste lægger tit an på mig/flirter og jeg spørger hele tiden hende om det er okay han gør det og om hun ved det. Hun siger det må han gerne fordi de har et åbent forhold.
Da jeg spurgte hvad det betød så fandt jeg ud af de har trekant sex med forskellig piger, og er lidt forvirret om de vil være min ven eller om de vil have trekant med mig.
De ved godt jeg er jomfru og deres svar til det var at jeg gerne måtte være sammen med ham (alene) først hvis jeg ville. Hun siger hendes kæreste er god til og give en pige hendes første gang, og har været meget nervøs for min første gang, så på en måde vil jeg gerne.
Hvad tænker i om de ting?

Svar:
Hej med dig
Først og fremmest tænker jeg at det er rigtig godt at du har skrevet i brevkassen, når du er i tvivl.
Det er både sjovt og spændende at møde nye mennesker. Lige meget om det er online eller offline, og jeg kan godt forstå du er meget nysgerrig og interesseret i det her par du har mødt.
Du spørger hvad jeg tænker om de ting du beskriver, og det vil jeg meget gerne fortælle.
Jeg tror rigtig mange er lidt nervøse for "den første gang", og derfor kan jeg også godt følge dig når du siger at det måske kunne være godt at have den første gang med ham her fyren. MEN...og det er skrevet med stort fordi det er et meget stort MEN.
Der er ganske enkelt for mange ting i det du beskriver der får rigtig mange advarselslamper til at lyse og blinke hos mig.
1. Du ved ikke hvem det her par er. Du ved hvad de har fortalt om sig selv. Men om det de fortæller passer...det har du ingen chance for at vide.
Hvad sker der hvis du mødes med dem og ombestemmer dig? Hvordan reagerer de på det. Siger de bare...helt i orden. Bliver de skuffede...sure måske?
Kunne de finde på at tage billeder eller optage video, hvis I har sex? Ja, nu bliver mine bekymringer måske lidt vilde...men igen. Du kender dem ikke.
2. Pigen siger at hendes kæreste er god til at være sammen med piger første gang. Det er jo lidt af en påstand. At han måske er god sammen med hende er ikke det samme som at det ville være godt for dig. Og hvad så hvis det ikke føles rart. Kan du så sige fra? Jeg tænker det er svært at sige fra i en situation hvor man er sammen med en meget ældre mand, du ikke kender særligt godt. Og da han netop er meget mere erfaren end dig, så kan han måske let komme til at overskride dine grænser.
3. De gør ikke det her for din skyld. Det lyder næsten som om det her kunne være noget de gjorde som en tjeneste for dig. Fordi de vil hjælpe dig med en god oplevelse den første gang. Det kan jeg garantere dig det ikke er. De opsøgte dig, og de foreslår de her ting, fordi det er noget de har lyst til. Fordi det er noget der gør deres sexliv bedre.
Det tænker jeg er et virkelig dårligt udgangspunkt for din første gang. Den eneste grund til at de vil have sex med dig er for at tilfredsstille deres egne seksuelle fantasier. Du er kun et "redskab" i deres leg.
Det behøver der ikke være noget forkert i, så længe alle parter er helt med på hvordan det hænger sammen. Det lyder bare ikke som om det er den opfattelse ud har fået.
Sex kan være fantastisk. Men det er samtidig også en meget sårbar situation. Derfor er noget af den vigtigste forudsætning for en god seksuel oplevelse (særligt den første gang) at man følersig tryg ved den, man har sex med. Det mener jeg må være meget svært i din situation.
Jeg kan ikke bestemme eller sige hvad der er rigtigt for dig. Men på spørgsmålet: Hvad tænker I? Kan jeg give dig mine ærlige tanker. Og de siger uden tvivl at du kan få en bedre og mere tryg "første gang" med et menneske du kender MEGET bedre. Det er faktisk kun 20 procent af alle unge i danmark der har haft sex som 15-årige. Så bare rolig. Du skal nok nå det. De fleste er ligesom dig jomfru i din alder.
Når du så er ældre og mere seksuel erfaren kan du måske overveje at afprøve noget i stil med det her. Lige nu ville mit bedste råd til dig uden tvivl være at sige nej tak.
Bedste hilsner
Niels-Christian