hvad må man som 13-årig?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Cyberhus. Jeg må indrømme at jeg ikke kendte jer før jeg søgte på nettet under brevkasser. Så fandt jeg jer og læste nogle svar og synes godt om dem. Jeg har dog ikke fundet svar på det jeg gerne vil spørge om. Det er noget jeg jo ikke kan spørge andre voksne om. Jeg er en pige på 13 og har en sød kæreste på 15. Vi er kommet sammen nogle måneder, og det går rigtig godt. Selv min mor synes om ham selvom hun synes jeg er for ung til at ha en kæreste. Ingen af os vil være med til at begå noget ulovligt, vi ved godt jeg ikke er gammel nok til sex. Bare at skulle hugge en lakridsstang i Føtex ville jeg dø af! Så vi har bare kysset indtil nu. Her skal jeg lige sige, at jeg er kommet i puberteten og har allerede store bryster og har fået trekant. Jeg synes selv jeg er en moden pige og klarer mig godt i skolen. Min kæreste er hensynsfuld og ansvarlig, men jeg ved godt det ikke betyder noget for loven. Men jeg kan godt mærke når vi snaver at jeg godt kunne tænke mig mere. Jeg bliver fugtig og det spænder og klør dernede. Jeg har også lagt mærke til at min kæreste bliver stiv når vi snaver rigtig inderligt. Men hvor går grænsen for sex? Jeg er med på, at vi ikke må have samleje, og jeg tror heller ikke vi må kæle for hinanden forneden. Vi har spurgt nogle venner og veninder, men de ved heller ikke rigtig noget. En veninde mente nok man måtte kæle, men det tror jeg ikke. En anden mente, at man måske måtte kæle for drengen bare pigen beholder bukserne på, for det er jo hende der skal beskyttes med loven, men det tror jeg ikke på. Der hvor jeg er mest i tvivl er, om man må kæle for hinanden uden på underbukserne. Det er nok lidt svært at gøre ved min kæreste, men jeg tror jeg kunne få det dejligt hvis min kæreste kælede for min sprække uden på underbukserne. Vi har også snakket om brysterne hører med til det forbudte. Ellers kunne vi rigtig godt tænke os, at jeg tog tøjet af overkroppen, og så kunne min kæreste kæle og slikke og sutte og bide og die. Det ville være enormt dejligt for os begge, tror vi. Ved I helt præcis hvordan loven er? Glæder mig til jeres svar og undskyld hvis spørgsmålet er dumt. Knus fra hende der ikke ved så meget.

Svar:
Hej Hende der ikke ved så meget.
Jeg synes bestemt ikke dit spørgsmål er dumt og jeg synes faktisk også det lyder som om du ved noget.
Du har nemlig helt ret i, at ifølge loven om den seksuelle lavalder, så må I ikke have samleje fordi du er under 15 år. Det betyder faktisk også at I heller ikke må pille og kæle og slikke og sutte og bide og die.
Du skriver at når I snaver inderligt, så bliver din kæreste stiv for neden og du begynder at blive fugtig og spænde og klø. Det er en helt naturlig reaktion og det er fordi I begge bliver tændte, fordi I synes at det er dejligt at ligge tæt og snave inderligt.
Men som sagt, så må I indtil videre vente med mere end kys, indtil du er blevet 15 år.
Jeg håber du kan bruge mit svar :)
Forårshilsner Mie