Hvad kan vi gøre for hurtiger og blive gravid?
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Hej. Nu er det sådan at mig og min kæreste har gennem de sidste 6 måneder prøvet på og blive gravid, men der sker ingen ting. Han er 23 og jeg er 20 år. Vi evd at han for 2-3 år siden fik konstaceret dårlig sædkvalitet, men det var imens han tog narko. Dog er han clean nu, og har været det de sidste 4 måneder, vi har et meget aktivt sexliv . Vi har prøvet rigtig mange ting, men der sker bare ikke ngoet, derfor vil vi meget gerne vide om der er noget vi selv kan gøre, for at hjælpe det på vej. Hilsen det meget frustret par.

Svar:
Kære frustreret par
Jeg kan godt forstå at i er frustreret når i så inderligt ønsker et barn og har forsøgt i længere tid.
Jeg er ikke læge og kender ikke så meget til om sædkvaliteten kan blive bedre. Derfor vil jeg anbefale jer at gå til jeres egen lægen, fordi han/hun ved mere om hvordan sædkvaliteten påvirkes af fx. et narkomisbrug. Måske skulle i få taget en prøve mere, for at finde ud af hvordan det står til nu.
Jeres læge kan også henvise til en fertilitetsklinik. De kan fortælle dig og din kæreste om jeres muligheder for at få det barn i så gerne vil have.
Mange Varme Hilsener
Sascha