Hvad gør jeg?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Er forelsket i en fra min klasse, og vil bare have sex med hende, men hun ser mig kun som ven.. Hun ved godt at jeg vil alt det der, men hun friend-zoner mig.. Jeg har også sendt nøgenbilleder af mig til hende, men hun gider ikke sende igen... Hvad gør jeg?

Svar:
Hej med dig.
Forelskelse kan være rigtig dejigt, når det bliver gengældt, og rigtig svært, når det ikke bliver gengældt. Du skriver, at du gerne vil være sammen med hende, men hun friend-zoner dig og at hun ikke sender billeder tilbage. Det kan være en jungle at finde rundt i alt det med kærligheden, så jeg kan godt forstå, at du er i tvivl om, hvad du lige skal gøre.
Udfra det, du skriver, lyder det desværre som om, hende fra din klasse ikke har de samme følelser for dig, som du har for hende. Det er sådan, at man ikke kan beslutte sig for at have følelser for en bestemt person - følelserne kommer, som de kommer. Det er heller ikke sådan, at du kan gøre noget bestemt for at hun bliver vild med dig. Sådan fungerer det desværre ikke. Det er muligt, at hun får øjnene op for dig en dag, og det er også muligt, at hun ikke gør. Men i første omgang tænker jeg, at det bedste du kan gøre er at give hende lidt plads og trække lidt i land igen. Et godt råd er, at få hende godt på afstand, sådan at du ikke skriver til hende eller sender billeder i en periode. På den måde skåner du dig selv for at blive såret, hvis hun skulle afvise dig.
Du kan se tingene lidt an - jeg vil anbefale dig at vente og se, om hun tager initiativ til at skrive med dig eller snakke med dig, og så kan du se det hele lidt an derfra.
Held og lykke med det hele.
Mai