Hvad gør Jeg ved Ham??
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg er en dreng på 14 år, og kan virkelig godt li den her anden dreng. Men jeg ved ikke hvordan jeg kan få det sagt så han ikke bliver skræmt eller noget, da jeg ikke ved om han er bi-eller-homoseksuel. Kan I fortælle mig hvordan??

Svar:
Hej Anonym
Hvor er det fedt at du har fundet en fyr du synes er blevet vild med. Jeg kan godt se det er lidt svært når du ikke ved om han også er til fyre. Jeg tror ikke der er en bestemt eller en rigtig måde at få sagt at du er glad for ham. Der er mange muligheder tænker jeg.
Du skriver ikke så meget om hvor godt du kender ham i forvejen. Er han én du snakker meget med i forvejen eller kender i ikke hinanden så godt? Ved han godt at du er til fyre?
Hvis du ikke rigtig snakker med ham nu, synes jeg det første skridt kunne være at prøve at komme lidt tættere på ham og snakke noget mere med ham. Find ud af hvad han interesserer sig for og hvad han synes er fedt.
Du kunne måske også fortælle ham noget mere om dig selv, og se hvad han siger til det. Hvis du har mod på det kunne du måske fortælle ham at du er til fyre. Du behøver ikke nødvendigvis sige at du er vild med ham, men bare se hvordan han reagerer når du siger at du er til fyre.
Hvis du kender ham godt i forvejen og i måske allerede er gode venner, synes jeg skal overveje om du skal prøve at sige det lige ud. Det kan selvfølgelig være at han ikke er interesseret i dig på den måde, og derfor vil afvise dig. Men på den anden side kunne det jo også føre til noget rigtig godt mellem Jer.
Jeg håber du finder ud af at "knække koden" til den helt rigtige måde at få det sagt for dig. Og så ønsker jeg dig held og lykke med svaret.
Sommerhilsner
Mie