Hvad f**k
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hey cyberhus. Lige siden min menstration startede her for 5 måneder siden har jeg følt mig liderlig tiltrækket hos alle mennesket jeg ser (ud over min familie) jeg føler mig også tiltrækket af min lærerinde. I går indså jeg at jeg havde et problem. Min bror kom hjem med sin kærste og lige pludselig havde je lyst til at kysse hinde. Jeg har også selv en kærste (m) jeg har prøvet at give et blowjob. Men underligt er jeg ikke tiltrækket af ham ved i hvorfor

Svar:
Hej med dig.
Mange tak for dit spørgsmål. Jeg kan godt forstå du er lidt forvirret og det er helt okay.
Du er14 år gammel og din menstruation er næsten lige kommet, så du er ved at forvandle dig fra pige til kvinde. Din krop forandrer sig og din seksualitet eksploderer. Du er kommet i puberteten og det er helt naturlig at du oplever at føle dig anderledes og pludselig blive tiltrukket af nogen, som du måske ikke før har følt dig tiltrukket af. Der sker nemlig en masse forandringer, som ikke altid er til at forstå. Det er derfor helt okay at du kan have lyst til at kysse din brors kæreste. Det er ikke altid man lige kan styrer sine følelser og tanker i puberteten.
Du skriver at du ikke er tiltrukket af din kæreste. Jeg ved ikke præcist, hvorfor du ikke er tiltrukket af ham. Det kan være du bliver mere fascineret af piger og tiltrukket af dem i tiden. Det kunne nemlig godt lyde sådan, ud fra det du skriver om din lærerinde og din brors kæreste. Der er mange teenagere der oplever at være tiltrukket af deres eget køn også. Derfor er det ikke sikkert, det er så underligt, du ikke er tiltrukket af ham.
Når du er i teenagealderen, så er det faktisk slet ikke så underligt at du føler og tænker anderledes. Du skal til at lære dig selv og din seksualitet at kende og det sker lige så langsomt op gennem teenageårene. Så jeg vil bare sige til dig, at du er helt normal og at du langt fra er den eneste der går rundt med disse tanker.
De bedste hilsner Sine