Hvad er det rigtige at gøre?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Heii:) Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal skrive det her henne så det bliver her. Jeg har en kæreste og vi har været kærester i 5 (snart 6) måneder, og det er jeg rigtig glad for og jeg er rigtig glad for ham. Problemet er bare det at her i de sidste par uger har jeg været meget forvirret over mine følelser til ham ( Før det har jeg været helt vild efter ham og har slet ikke kunne få nok af ham og ikke kunne sige "jeg elsker dig" nok). Det skal lige siges at vi har været hemmelige kærester lige indtil d. 7/5 (blå mandag) så det var kun de tætteste venner der vidste det. Men som sagt har jeg været meget i tvivl om mine følelser til ham, og jeg har tænkt meget over vores forhold og det. Jeg er bare lidt bange for at jeg ikke elsker ham ligeså meget som jeg gjorde før (jeg ved jeg stadig elsker ham, for jeg tænker stadig på ham rigtig meget og når vi er sammen kan jeg ikke holde fingrene væk). Og det gør mig rigtig ked af det for jeg vil jo vildt gerne elske ham ligeså meget som før, men tror jeg bare ikke jeg gør. Det skal lige siges at jeg er en meget jaloux person, og bare når han snakker eller griner med andre piger bliver jeg jaloux (men bliver ikke ligeså jaloux som før). Han kan godt sige nogle ikke så søde ting til mig i skolen (tror mest det er fordi ham gerne vil spille sej) Og jeg har haft nogle tidligere problemer som jeg stadig kæmper med at glemme og jeg kan derfor godt være rigtig ked af det meget oppe i skolen, og så bliver ham sur når jeg så sidder og er ked og ikke gider fortælle ham hvorfor midt i timen for jeg vil ikke have at alle skal høre det. Han kan godt finde på at drille mig lidt for sjov, men nogle gange er det bare ikke sjov. Jeg får tit at vide oppe i skolen at jeg er sur og ond fordi jeg er så ked af det meget af tiden og så også har en sort humor. Jeg er ikke den bedste til fagene (middel) og jeg kan derfor godt finde på måske ikke at stille de klogeste spørgsmål, også bare generalt, og det syntes min kæreste er irriternde, men det er jo ikke noget jeg gør med vilje. Men han kan bare være så sød ved mig også og jeg elsker ham jo men forstår bare ikke hvorfor jeg så er i tvivl. Så jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, jeg beder jer/dig hjælp mig og please svar! Knus mig:)

Svar:
Hej med dig
Det lyder lyder dejligt, du har det så godt med en dreng. Men det er da en skam du er begyndt og føle dig forvirret, så håber jeg kan hjælpe dig med, at finde frem til hvad du kan gøre.
Først og fremmest vil jeg fortælle, at det er helt normalt man efter nogle måneder ikke er forelsket på samme måde længere. Det som du har kunnet mærke før, bliver tit beskrevet som nyforelskelse, hvor man ikke kan holde fingrene fra hinanden og man har lyst til, at være sammen konstant.
Når man så har været sammen noget tid, kan det godt føles underligt, man ikke har det på samme måde længere. Men det er der ikke noget forkert i, for man kan sagtens elske en lige så højt, eller endda højere også selvom man ikke hele tiden siger ”Jeg elsker dig”. Det er bare en ny måde, at elske på og det er helt normalt.
Jeg kan ikke sige om, det lige præcis er sådan for dig. Men det kunne tyde på det og det er kun dig der kan afgøre, om du stadig vil have ham eller ej.
Men noget andet er, at jeg syntes han behandler dig forkert, når du skriver han nogle gange driller dig i skolen, til du bliver ked af det. Det kan sagtens ske, det er fordi han er ung og skal virke sej over for sine venner, men det er vigtig han respekterer dig.
Så jeg tror det vil være godt, hvis du tager ham et sted hen i kan være selv og snakker med ham. Så  kan du fortælle ham, hvorfor du nogle gange bliver ked af det, når han sige de ting han gør og du ønsker han stopper. Når han ved hvad du føler,så kan det ske han ændre sig, så han ikke gør dig ked af det længere. Måske det endda kan ende med, du endnu engang bliver nyforelsket i ham:)
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw