hva skal jeg gøre
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
hej jeg hedder simon Jeg for tit et tilbud af nogen piger om jeg vil røre dares bryster hva skal jeg sige en ting til kan man bare gå hen til en pige og spørger om man må røre hendes bryster kan man ogs bare gå hen til en pige og barr rører hendes bryster

Svar:
Hej Simon.
Jeg forstår godt, du er nysgerrig efter at røre pigernes bryster og ikke helt ved, hvornår det er OK at gøre det. Jeg forstår også godt, du er i tvivl om, hvad du skal svare, når pigerne tilbyder dig at røre. Jeg har delt mit svar op efter de to forskellige spørgsmål, som du stiller.
1) Hvad kan jeg svare?
Jeg forestiller mig, at du bliver en smule chokeret og mundlam, når pigerne giver dig tilbud om at røre deres bryster. Det er helt naturligt, at du ikke ved, hvad du skal svare, for det er jo ikke et tilbud, man får hver dag. Det kan også nemt gå hen og blive en lidt akavet situation, som kan være pinlig for både dig og pigerne.
Jeg tænker, at dit svar til deres tilbud afhænger meget af, hvordan du har det med de piger, som giver dig tilbuddet. Hvis det er nogle piger, som du godt kan lide og gerne vil bruge mere tid med, sker der ikke noget ved at sige ja til deres tilbud. Jeg synes dog, det er vigtigt, I går ind i et rum, hvor ingen ser det, da det kan være meget grænseoverskridende for andre at se en dreng røre en piges bryster. Så længe du barer rører brysterne, og det ikke udvikler sig til noget seksuelt, sker der ikke noget ved, at du prøver at røre og finder ud af, hvad du synes om det.
Hvis tilbuddet kommer fra nogle piger, du ikke bryder dig så meget om, synes jeg, du skal sige nej tak. Hvis du siger ja og egentlig ikke har lyst til hverken at lave mere med pigerne eller blive venner med dem, kan de meget nemt komme til at misforstå dig. Det kan nemlig være, at de ser dit ja som et tegn på, at du er interesseret i dem, og hvis du ikke er det, er det et uheldigt signal at sende, som kan ende med at gøre dem rigtig kede af det.
Jeg synes godt, du kan spørge pigerne, hvordan det kan være, at de giver dig tilbuddet? Det er helt i orden at være nysgerrig, når man får sådan et tilbud, og jeg synes bare, du skal spørge løs, hvis du har mod på det.
2) Kan man bare gå hen til en pige og røre hendes bryster?
Du kan faktisk godt gå hen til en pige og spørge, om du må røre hendes bryster. Jeg tror bare, risikoen for, at hun siger nej, er meget stor, da det kan virke grænseoverskridende, overvældende og nedværdigende på en pige at få sådan et spørgsmål. Jeg synes derfor, det er bedre, hvis du lige så stille begynder at snakke mere og mere med en pige, lærer hende bedre at kende og viser hende, at du kan lide hende. Hvis du fornemmer, at hun også kan lide dig, kan det være, I kan starte med at kysse lidt, og så kan du måske derefter spørge, om du må røre. Jeg forstår godt, du har lyst til at røre, men husk på, at det er en meget stor ting for de fleste piger at lade drenge røre deres kroppe, og det er derfor bedst, du lærer dem godt at kende inden da.
Som svar på dit andet spørgsmål kan jeg fortælle dig, at man ikke bare kan gå hen og røre en pige uden at spørge. Det må man simpelthen ikke, da det kan være meget ubehageligt for pigen, som ikke er forberedt på det og måske ikke har lyst til det.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Kh. Matilde