hva er chancen
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej cyberhus!! jeg var seng med min kæreste her i weekenden, jeg startede med at give hende finger, og efterfølgende at komme op i hende, min kæreste var med på det hele og det hele var fint, selvom jeg ikke var helt glad for det fordi jeg intet kondom havde på, jeg ville bare trække mig ud inden jeg kom, det gjorde jeg så ikke og vi gik begge lidt i panik, hun skyllede sig iunderlivet, og vi toror det hele er ude, jeg er nu skide fortvivlet om jeg har gjodt hende gravid, jeg kan ikke sove om natten, og har det bare dårligt 24/7 :( please hjælp mig med at besvare mit spørsmål ______ den fortvivlede dreng! :(

Svar:
Hej fortvivlede dreng.
Jeg kan kan godt forstå du spørger, når du tænker på det hele tiden og ikke kan sove om natten. Det må ikke være så rart at være så fortvivlet.
Når du skriver at du kom indeni hende uden at have haft kondom på, så er det faktisk en potentiel chance for at hun er blevet gravid. Selvom hun skyller sig i underlivet kan hun ikke vaske sæden helt væk, så hun undgår graviditet. Der kan stadig være rester af sæd, som kan befrugte hendes æg, så hun kan blive gravid. Det er ikke sikkert hun er blevet det, men chancen for det er meget større end hvis I havde brugt kondom.
Når du ikke kan sove om natten fordi du tænker så meget på det, så synes jeg du skal snakke med din kæreste om det. Du kan snakke med hende om hun har fået sin menstruation. Hvis hun har fået den, så er hun ikke gravid. Hvis der stadig er et stykke tid til at hun skal have sin menstruation, så må I vente og se om den kommer eller ej. Hvis ikke hun får sin menstruation omkring det tidspunkt hvor hun plejer, så synes jeg hun skal prøve at tage en graviditetstest. Den skal hun tage på det tidspunkt, hvor hun skulle have haft sin menstruation. Hun kan ikke tage den inden, for så vil resultatet ikke være sikkert. Men testen viser om hun er gravid eller ej. Så kan I får det afklaret ret hurtigt. Ellers vil jeg også foreslå at I tager til lægen. Det er ganske gratis og I vil kunne få et svar med det samme.
Det er i hvert fald vigtigt I får snakket sammen og fundet ud af om hun er gravid eller ej, så du ikke skal gå og være så fortvivlet over det.
De bedste hilsner Sine