Hun har ikke lyst længere
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hejsa Jeg er en ung fyr med en super dejlig kæreste jeg har haft i tre år. Vi har været sammen konstant det meste af den periode, og vi faldt også for hinanden ret hurtigt da vi mødtes. Siden starten af vores forhold har vi altid haft meget sex mindst 3 gange ugentligt, og det var super rart. Jeg stoler utrolig meget på hende, og hun siger at hun også stoler på mig, selvom hun er virkelig jaloux og har det med at skulle tjekke min telefon for at se hvad piger skriver til mig, selvom der aldrig er noget at komme efter. Det tager jeg ikke så tungt længere, da det har været et længerevarende problem, som jeg ikke vil have skal have nogen indflydelse på vores forhold. Problem er så, at vi de sidste 4 måneder næsten ingen sex har haft. måske 1-2 gange i den periode, selvom vi stadigvæk har set hinanden ret ofte. Jeg prøver at tage iinitiativ, men må ikke en gang røre ved hende, ved intime steder længere uden at hun diskret fjerner min hånd ved at ville holde i hånd med mig fx. eller sætter sig og ser tv, i stedet for at ligge med mig (som vi var i gang med)- Men, hun varier det også. Hun siger, at det ikke går pga. sin menstruation, som hun bruger RET ofte. Hvilket jo er løgn, da hun ikke kan have mens hele tiden... Og ellers undskylder hun med, at hun har hovedpine, klør, eller smerter for neden. Men jeg tror simpelthen ikke på det, for det passer ikke. Jeg har konfronteret hende med det, og hun siger at hun stadigvæk har lyst til mig??? Hun afskrækker mig nærmest, bare at jeg rør ved hende. Hun siger at hun nogle gange også bare vil ligge og snakke. - Hvilket vi kun har gjort i de her sidste 4 måneder! Det er sket meget pludseligt at hun ikke ville have sex med mig mere. En anden ting er at hun er ikke kærlig over for mig længere, og det sårer mig virkelig. Hun bliver ikke glad for at se mig, hun kommer íkke og lægger sig op af mig, hun giver mig ikke længere et kys og smiler til mig. Hun er virkelig det modsatte af brænd varm = Iskold! Jeg er den type person, som er meget positiv, og vil have at alle er glade altid, og jeg bliver automatisk glad for at se hende, og vil hen og kysse og holde om hende, men sådan er hun ikke længere over for mig. Det har gjort mig utrolig ked af det på det sidste, og hun siger at der ikke er noget og at hun stadig elsker mig, for jeg sagde til hende hun ikke skulle spilde tiden hvis hun havde mistet følelserne for mig. Men hvad kan være årsagen til hun ikke er kærlig, udviser interesse eller vil have sex med mig længere? Vi er stadig meget sammen, og de sidste 4-5 nætter har jeg mens hun har ligget i samme seng grædt mig i søvn (kl. 5-6 om natten hver dag), pga. jeg er så ked af det. Hun betyder alt for mig, og jeg ønsker virkelig at gøre hende glad, og være glad sammen med hende, og naturligvis også have sex med hende igen. Jeg forsøger virkelig, men ja jeg må dårligt røre hende. Før i tiden var hun vild, og lå nogle gange helt nøgen for mig når jeg kom, for at det skulle være rigtig frækt. Der er INTET længere. og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, når hun siger at hun ikke har mistet noget for mig, og at hun virkelig elsker mig. Også når jeg snakker med hende om det, siger hun også bare at hun er træt af at vi altid skal diskutere, når jeg bare vil snakke om det. Gør jeg noget meget forkert som jeg ikke kan se? Mvh den meget forvirrede og såret, som godt vil have det hele til at fungere.

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå du kan føle dig forvirret og såret for det er bestemt ikke rart, når man kan mærke der er noget i sit forhold der har ændret sig.
Ud fra det du fortæller, så virker det som om at din kæreste og dig holder meget af hinanden, men der er sket noget i forhold til det seksuelle mellem jer. Det kan være helt naturligt at man måske ikke har sex så tit efter 3 år, eller at det er så vildt. som da man startede forholdet. Men det virker som om der er nogle ting, som på en eller anden måde går din kæreste på, siden hun afviser dig hver gang du tager teten til at røre ved hende. Jeg kan godt forstå du kan føle at hun måske har mistet sine følelser for dig og derfor har konfronteret hende med det.
Du fortæller at din kæreste tjekker din mobil, selvom hun siger hun stoler på dig og jeg synes ikke det er noget du behøver at acceptere at hun gør, for det har hun ingen ret til at gøre. Men jeg tror du accepterer det, netop fordi du ikke har noget at skjule og du prøver at gøre hende glad. Men det handler om noget tillid mellem jer - det synes jeg i skal have afklaret.
Jeg synes du bliver nødt til at spørge hende hvad der sker hos hende. Måske er hun ked af noget - som ikke behøver at handle om dig. Men hvis der er noget som fylder i hendes tanker, så kan det godt påvirke hendes måde at være sammen med dig på. Ellers kan det måske være på grund af jalousi at hun afviser dig - selvom hun måske ikke ønsker det. Måske har hun problemer med sit underliv - det kan være smerter, en kønssygdom eller måske en usikkerhed om sig selv.
Det er ikke til at vide om hun føler hun har brug for mere opmærksomhed, bekræftelse eller om der er noget med tilliden, som skal kigges efter i jeres forhold. Der er ikke andet for end at prøve at snakke om det. Det kan være svært at snakke om de ting, men jeg synes du skal fortælle hende hvordan du føler og hvordan du oplever hendes afvisning. Du skal også gøre op med dig selv, om du har lyst til at være i sådan et forhold - det er ikke meningen at du skal græde dig i søvn ved siden af din kæreste.
Som kærester kan man opleve meget svære perioder - både følelsesmæssigt og fysisk med henblik på det seksuelle. Det er vigtigt at i er ærlige omkring hvordan i har det og at i prøver at snakke om det. I kan prøve at snakke om hvilke forventninger i har til hinanden i forhold til det seksuelle, men også til tilliden og følelserne mellem jer. I fortjener begge at være glade, trygge og mærke intimitet sammen - både seksuelt og psykisk.
Du holder meget af din kæreste, så jeg håber i får jer en god snak og finder en løsning på det her, sådan at i begge har det godt.
Held og lykke.
KH. Bibi