hulen
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
jeg har en ven på 9 år og han har et problem =  han har stiv pik og vil se og røre fisse og pik, hvad skal han gøre?
Min 8 år aflastnigs søster har også et problem =  hende og jeg sad og så film lige pluselig tog hun min hånd. Jeg skulle holde hende på låret og tryge lidt. Huntog min hånd igen og førte den op  til hende´s fisse uden på bukserne og jeg skulle tryge lidt hårer. Så tog hun min hånd igen og tog under hende´s bukser uden på truserne
og jeg skulle tryge lidt håre. Hun tog min hånd og tog under sind underbukser ind til sin fisse og skulle trykke hende på fissen er det nomalt?
jeg og min ven lavet en hule i skolen da den var færtig ville han røre ved min pik og jeg skulle røre vhan´spik  det gjorde vi sp hans pik var stiv og lille og tynd
jeg vil gerne rører ved min ven´s søster´s fisse, røv,tissekone og sutte den     hun er 7 år

Svar:
Hej med dig
Først vil jeg gerne sige at det er rigtig godt at du skriver til brevkassen, når du går rundt og er i tvivl om hvad der er rigtigt og forkert i forhold til det her med sex og seksualitet. Jeg vil gerne hjælpe dig til at finde ud af hvad du skal gøre i forhold til dine tanker omkring din seksualitet, gennem mine svar til dine forskellige spørgsmål.
Til en start vil jeg gerne fortælle at det helt normalt at være interesseret i andre, både drenge og piger når man er 13 år som dig. Det er i den alder hvor der sker meget med kroppen og man begynder at få lyst til sex og udforske sig selv og sin fantasi. Der er dog nogle ting i dit brev der bekymrer mig en smule, og det er det her med at interessere sig for piger der er meget yngre end dig. Det gør det fordi det faktisk både er forkert og ulovligt at have noget seksuelt at gøre med sin familie, men især med nogle der er på deres alder. I Danmark skal man være 15 år for at måtte have sex, men det er endnu mere ulovligt når det er nogle der er så meget yngre end dig.
Det er meget vigtigt at du ved at det er ok at have de her tanker, men at det er meget forkert nogensinde at gøre noget ved tankerne. Det kan nemlig få stor konsekvenser både for pigerne og for dig. For pigerne ville det betyde at du ville komme til at gøre dem kede af det og måske gøre at de ikke har det særlig godt. For dig ville det nok betyde at du skulle snakke med politiet og måske en fra kommunen for at få hjælp så du ikke gør det igen.
Det er vigtigt når man er ved at lære sin seksualitet at kende at man lytter godt efter hvad man selv har lyst til, men at man også respekterer hvad andre må, kan og vil. Sådan er det også i forhold til din ven og det her med at røre. Det må han ikke fordi du kun er 13 år, men I kan sagtens udforske jer selv.
Jeg kan høre at du har mange spørgsmål i forhold til det her med at finde ud af din seksualitet og når man har det sådan, kan det være godt at vende med en voksen. Hvis du kan komme i tanke om en voksen du har tillid til, fx en pædagog, lærer eller måske din far, kan du fortælle dem om dine tanker, så de kan hjælpe dig til at passe på med at gøre noget. Det kan også være at du har brug for at snakke med en anonym voksen om det først, og sådan én kan du chatte med på Cyberhus. Du kan finde chatten HER.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Venlig hilsen Marianne