HPV Vaccine

brevkassespørgsmål

HPV Vaccine

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej brevkasse:) Jeg fik min sidste HPV Vaccine(smertefuldt) her for en uge siden... men jeg måtte jo ikke have sex i det halve år, som jeg kom til(med kondom). Da min læge spurgte sagde jeg nej da han jo er over 15 og jeg ikke er. mine forældre ved det heller ikke og de bryder sig ikke rigtig om fyren jeg gjorde det med, selvom han er rigtig sød og passer godt på mig:) Men jeg skal høre hvad jeg skal gøre nu? Kan der ske noget ved det? -C

Svar:

Hej med dig

Ud fra det du skriver, så tror jeg dit spørgsmål mest handler mest om sex i forhold til HPV vaccinen. Men det spørgsmål vil jeg helst have, at en læge svarer på, så du får det mest præcise og rigtige svar. Derfor synes jeg enten du skal få ringet til egen læge mellem jul og nytår, eller skrive til brevkassen "Sundhed og sygdom" når den åbner igen d. 2 januar.

Omkring det andet, så skriver du ikke hvor gammel ham fyren er, kun at han er over 15. Om han er 16 eller 22 er nemlig ret vigtig i forhold til hvilket råd jeg kan give dig.

Men ligegyldigt hvor gammel du er, så bestemmer dine forældre ret meget, når du er under 18 år. Også omkring kærester. Derfor synes jeg det bedste ville være, hvis du kunne få en god snak med dem og at I kunne finde frem til noget godt. Måske kender de ham ikke godt nok og måske kunne det være en ide, at de lærte ham lidt bedre at kende. Hvis han er 18- 22 år for eksempel, så synes jeg du skal lytte til dine forældre, fordi så er det fordi de mener det er bedst for dig, ikke at se ham.

Kan du have en dejlig jul

Venlig hilsen
Erroll