Homoseksuel, Møde, lyst, at prøve, nye venner?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Brevkasse!. Jeg er en dreng på 13. Det er gået op for mig at jeg er bøsse. Jeg har det sådan at når jeg kigger på drenge får jeg fantasier og piger siger mig intet. Jeg kan godt lide at omgås drenge og jeg ser kun piger som venner. Jeg kan godt lide at klæde mig enkelt. Jeg er meget intresseret i mode og andre ''tøseting''. Jeg har dog ikke fortalt mine forældre det da' de er meget kristne og er bange for at de vil hade mig. Guuuuuuuuuud.. jeg er så bange!. Jeg er meget intresseret i seksuelle ting. Jeg kender en del homoseksuelle (Både piger og drenge) og vi forstår heldigvis hinanden og de acceptere mig hvilket nogle af mine andre venner også gør. Dog har jeg aldrig rigtigt haft chancen for at prøve kærlig krammen (Kæreste krammen hvor man ligger tæt), kys, kælen eller noget andet med en dreng. Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at hvis der var nogle homoseksuelle/biseksuelle der kunne tænke sig at mødes og snakke, hygge, prøve sig frem og blive venner ville kontakte mig på min e-mail (anonymiseret) så hvis du er intresseret skal du bare skrive. Har i nogle forslag til ungdoms klubber for unge/homoseksuelle/hetero må i gerne komme med nogle forslag. K.H L

Svar:
Hej K.H.L
Jeg kan godt forstå at du har lyst til at møde andre homoseksuelle eller biseksuelle, når du selv kan mærke at du er bøsse. Det er meget naturligt at man gerne vil finde nogen, der har den samme seksualitet, så man kan prøve at kramme og kysse sammen med nogen.
Hvis du gerne vil prøve at komme i kontakt med andre unge, som også er homoseksuelle, så synes jeg du skal prøve at gå ind på hjemmesiden LGBT (Landsforeningen for bøsser, lesbiske, biseksuelle og transporter). Der har de en ungdomstelefon og chat, hvor man kan komme til at snakke med andre unge. Ellers kan du også bare prøve at surfe lidt rundt på siden og se, om der er noget du kan bruge til noget.
Venlig hilsen Sine