Homoseksuel, biseksuel eller bare forelsket i mig?
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej Cyberhus. Kom forbi jeres hjemmeside da jeg søgte brevkasse. Og læste lidt herinde, det ser godt ud. Anyway. Jeg er en dreng som lige er blevet 18, og kommer fra en lille flække i nordjylland. og vil helst forblive anonym. Jeg vil godt starte med at sige, at det her bliver det sværeste nogensinde at skrive. Og jeg vil prøve så godt jeg kan. Historen starter for omkring et år siden. Der mødte jeg en anden fyr ved navn N. Før ham var jeg bedste venner med en af hans barndomsvenner som hedder N2, så vi har altid før det set hinanden til fester og så videre. men aldrig kunne døje hinanden før for 1 år siden. Men da vi så snakkede sammen første gang slog det klik. Vi blev bedste venner fra den ene dag til den anden. I en sommerhus tur i maj. Siden den tur tilbragte vi alt tid sammen og jeg droppede N2 som ven for N. Vi var samemn 6/7 dage om ugen, og nogle gange hele uger i træk, og har gjort det lige siden. og gør det stadig. Det er det inde imellem derfra og til nu jeg har haft min tvivl. og måske en forelskelse ? Det ved jeg ikke. Jeg har altid været en dreng med stor lyst til piger og har været sammen med en god del af tøser. Samleje. Og endnu flere piger hvis man regner alt det andet med. Og har aldrig betvivlet min seksualitet. Vi skulle på rejse sammen 5 gutter. (ungdomsrejse) Til Sunny Beach i Bulgarien, og det er faktisk der det hele startede, ikke min "forelskelse"(hvis man kan sige det) men det intime. N havde ofte før det sendt lidt blikke og jeg havde leget med på den og blinket tilbage, også før Sunny. Vi sidder i en bar, og lige ankommet til vores Hotel i Sunny. Da kommer der 1 pige hen og siger hvis i snaver gir jeg shots, og uden at tænke over det kiggede mig og n på hinanden og snavede, jeg kunne se han lukkede øjnene. og nød det så jeg gjorde det samme. Og havde aldrig prøvet noget lignende før, og vi var da også småfulde, men jeg tænkte ikke videre over det udover vores fucking shots som jeg gjorde krav på forholdsvis hurtigt efter den grænseoverskridende oplevelse. Da vi tog lidt flere sjusser, spurgte n om vi skulle gå op med vores bagage fordi vores værelse var blevet gjort klar af personalet. Og det siger jeg selvfølgelig ja til fordi det skulle til at ske fordi jeg var godt fuld. Så venter vi på elevatoren og den kommer endelig ned, og der ingen andre end os der skal med, og lige da den lukker dørene hopper N på mig og snaver mig igen. Og jeg tænker ikke over det udover at jeg ikke gjorde modstand, og så da den holdte stoppede det og n smilte til mig, og jeg stod bare i chok. ( Han har altid været typen der har skulle snakke om tøser, og fuck jeg ku hende osv osv osv gør han stadig. Drengen her ikke jomfru, han har været sammen med 2 på det tidspunkt, ingen i forhold til mig, og han har fortalt han har haft problemer med udløsning og rejsning med pigerne. ) Flere gange iløbet af de 9 dage hvis han ikke kunne finde mig og natten når vi festede, kunne han se mig gå alene for at ryge følge efter mig og presse mig op af en mur og nippe min øreflip og hviske jeg aldrig må gå fra ham igen, ude af hans syne. Jeg betød så meget. Og jeg var stadig mundlam, følte stille og roligt vi pludselig kom ind i en anden fase end venskab. Jeg tog hjem, og han tog på ferie med sine forældre, vi skrev lange beskeder hver dag, om hvor meget vi savnede hinanden. Og hver gang inden vi skulle sove kom: Jeg elsker dig, skat. (Jeg skriver også skat til ham og er ligeså meget med på beskederne) Har aldrig oplevet savn på den måde. Som en ørken uden regn og som en evig sult man bare venter på at få tilfredsstillet. sidste dag på ferien, spørg jeg ham, hvad fanden med de kys vi havde ? Hvor han siger med et glimt i øjet: hvad med dem? De er de bedste kys jeg har fået. Hvorefter han går ud med det samme og ryger. Vi tog flere bad sammen med underbukser på, og lagde os to i skumbad og skruede op for musikken, og bare lå og kiggede på hinanden mens vi røg mens vi fortalte hinanden at det var det eneste vi behøvede. Han kom hjem, og vi tilbragte hver dag i 2 måneder sammen. Resten af sommeren. vi sov i ske hver nat. Vækkede hinanden med morgen kys til at starte med, nussen på ryggen, nogle gange lidt pillen ved vores mandlige dele, mest fra hans side til mig, men nogle gange tager djævlen over i mig. og det gør vi stadig, og vi kysser altid når ingen kigger, til fester m.m. Ikke snav, bare mundkys, nogle gange meget intime, andre gange bare hurtigt. Og det har vi haft gang i siden vi gik igang i August, men det var kyssene, resten startede før det. Jeg har ofte oplevet ham blive sur hvis jeg snakkede meget med en dreng en aften, det kunne få ham til at ringe og sige jeg er utro og svine mig over beskeder: som feks. at ham jeg snakkede med som jeg festede med til festen var gået kold, kunne jeg modtage en SMS, : nu kan jeg bruges var, nu når din elsker er gået kold?. Det sket et par gange. Pludselig kom der en drejning i det hele.. også I August... N fik en kæreste. Pige. Jeg var i chok, ked af det. Følte mig af en eller anden mærkelig grund ked af det. Jaloux. Han sagde intet ville ændre sig, og hans far var så stolt. hans mor også. (han kommer lidt længere ude i et meget konservativt miljø, hvor det hedder adam og eva. og ikke adam og adam....) Han havde ret... intet ændrede sig, han tilbragte sin tid med mig, 6 ud af 7 dage. hver søndag hos hende. og så forfra... I 4 måneder. og da de slog op nu her for nylig var jeg glad igen. Og nu er vi sammen hver dag. For ikke at lyve har han lige ringet, og sagt han kommer hjem til mig efter håndbold træning, Vi har været sammen hver dag, siden de slog op.. 1 måned siden. Hans mission nu er som han har sagt at han vil have mig til at komme ved et handjob(uden på underbukserne) . Fordi han tit giver mig erektion ved at massere min penis. Og når han gør det står hans penis ud som en stangspringer pga han berøre mig, og når han får erektion, vil han meget gerne have jeg rør udenpå bukserne, der er sket så meget mere igennem det her år at jeg kunne blive ved i 20 sider mere, med seksuelle ting. Jeg er fortvivlet. Fordi jeg kigger aldrig efter drenge/mænd. Og jeg ved jeg ikke er homoseksuel. Eller biseksuel. Måske er det bare ham der har gjort noget ved mig som jeg faldt for? og så alligevel ikke. Vil mene ud af 100% forelsket er jeg nok 20% eller 10%, men når vi ikke er inærheden af hinanden, føler jeg intet for ham på den måde... Men jeg kan ikke sige fra. Fordi han er min bedste ven og han har hjulpet mig så meget igennem. Han er en for værdifuld person i mit liv. Er han blevet. Mange folk tror vi er kærester, og at han er homoseksuel de 2 venner jeg har fortalt ALT til om det. Og de ved meget mere end det her. 1 af dem er endda homoseksuel(drenge-ven) og den anden biseksuel(pige-ven), jeg er lost. I min egen skabning af et forhold. Mine venner mener han ødelægger mit liv fordi han er så beskyttende, jaloux osv overfor mig Jeg har det dårligt. Jeg ved snart ikke hvem jeg er længere. Jeg prøvede at forklare det så godt som muligt.

Svar:
Kære dreng, 18 år
Først om fremmest - tusind tak fordi du skriver herind. Det lyder for mig som om det har været rigtig svært og grænseoverskridende for dig at skrive til os med din historie. Det er dejligt at du gør det og jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe dig videre.
Jeg synes der er to ting i din historie jeg vil slå ned på. Den første er tvivlen omkring din egen seksualitet og den anden er spørgsmålet om hvorvidt du føler dig presset til noget du ikke har lyst til.
Sådan som jeg læser din historie og dine spørgsmål, så lyder det for mig som om du er tiltrukket af N, måske lidt forelsket i ham, men at du synes det er svært at rumme fordi du ser dig selv som heteroseksuel og kun til piger.
Jeg forstår godt at det kan være en svær ting at opleve, men jeg vil for det første fortælle dig at rigtig mange unge på et tidspunkt oplever at føle sig tiltrukket af en af sammen køn, uden at det nødvendigvis betyder at de er bi- eller homoseksuelle. Det er helt almindeligt og en del af den proces det er at finde ud af sin egen seksualitet.
For det andet er der måske ikke altid grund til at dele så meget op i kategorierne "hetero-", "bi-" og "homoseksuel". Der er en del som oplever at de faktisk kun er tiltrukket af kvinder, men så pludselig møder en enkelt fyr som de forelsker sig i. At det kun er den ene fyr de forelsker sig i og at de ikke bliver tiltrukkede af andre fyre. Måske er det dét du har oplevet. At du faktisk er til piger, men at lige præcis N er en du er blevet forelsket i - uden at det betyder at du bliver forelsket i andre fyre.
For det tredje kan man også sagtens opleve at et intenst venskab, og det læser jeg det som om jeres er, kan komme til at føles som en forelskelse. Når man er sammen 6-7 dage om ugen kommer man meget tæt på hinanden og kan blive meget afhængige af hinandens selskab. Derfor kan man også opleve at blive jaloux hvis den anden ikke har tid til en, ligesom man kan opleve at savne den anden så meget at det føles som om man er forelsket. Måske ville det  ændre dine følelser for N hvis I sås lidt mindre.
Jeg skal ikke kunne sige om jeg har ramt plet på hvad du har oplevet, det ved kun du. Men du kan jo prøve at tænke over det jeg har skrevet og overveje om noget af det passer på dig og er noget du kan bruge. Hvis du har flere spørgsmål til det må du altid skrive igen.
Den anden side jeg lige vil bringe op er at du i slutningen af dit spørgsmål lyder som om du føler dig presset af N til nogle ting du måske ikke har lyst til. At du har svært ved at sige fra fordi han er en værdifuld ven som du ikke vil støde fra dig.
Til det har jeg faktisk kun én ting at sige. Lige meget hvor værdifuld en ven han er, så skal du ikke gøre noget du ikke har lyst til. Hvis han virkelig er en god ven, så vil han ikke presse dig til at gøre noget der overskrider dine grænser. Det kan godt være at han vil blive sur og ked af det hvis du siger fra, men det er altid bedre at miste en ven, end at gøre noget du vil fortryde. Ens krop og seksualitet er noget meget personligt, og selvom det er rigtig godt at eksperimentere og afprøve nye ting - også ting der kan føles grænseoverskridende - så er det bestemt ikke godt at gøre noget man ikke har det godt med eller som får en til at få det dårligt med sig selv. Hvis det er tilfældet synes jeg du skal sige fra overfor ham, også selvom det betyder at I får svært ved at være venner fremover. Du skriver jo også at du har andre venner som du er tæt med, så måske skulle du bruge mere energi på dem en periode.
Det gælder selvfølgelig kun hvis du virkelig føler at han presser dig. Hvis du egentlig er glad for det I har sammen og det der forvirrer dig er spørgsmålet om din seksualitet, så handler det nok mere om at du skal mærke efter hvad der er vigtigt for dig og hvad du har det godt med.
Det er svært for mig at råde dig til hvad du skal gøre, men jeg håber at mit svar har kunnet hjælpe dig. Hvis du stadig er i tvivl, hvis du har flere spørgsmål eller bare ikke synes at mit svar var helt nok for dig, så skriv endelig igen. Så vil jeg gøre mit bedste for at hjælpe dig.
De bedste hilsener,
Henriette.