Homoseksuel?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
jeg er 15 år og hat onaneret længe, men for noget tid siden begyndte jeg at onanere med ting i numsen blandt andet minr fingre, jeg syntes det er vildt dejligt, men ikke så dejligt som det jeh lige er begyndt på, som er at sprøjte vand i numsen. Det gør jeg ved at skurer hovedet af bruseren og stikke enden op i numsen ind til jeg føler mig helt fyldt ud så sprøjter jeg det ud igen.
Mit spørgsmål er om det gør mig homoseksuel?

Svar:
Hej med dig
Det er godt at høre, at du har fundet noget, du godt kan lide. Men jeg forstår godt dine tanker omkring homoseksualitet. Mange forbinder nemlig dét at putte noget i numsen med at være homoseksuel. Men sådan behøves det ikke at være. For homoseksualitet handler nemlig om andet end analsex. Det handler faktisk mere om at have følelser for en af samme køn, og at man måske gerne vil være i et forhold med personen. Og fordi man er bøsse, er det jo heller ikke sikkert, man tænder på at få noget op i numsen.
For drenge er numsen ofte lidt et tabu, altså noget man ikke snakker om. Mange tænker nemlig, at det kun er homoseksuelle, der putter ting i numsen og tænder på det. Men sådan er det ikke. De fleste drenge, uanset om de er homoseksuelle eller ej, kan føle nydelse ved at putte noget i numsen. Så du skal ikke være flov over at føle, at det er rart. Og bare fordi du godt kan lide det, betyder det ikke, du er homoseksuel. I stedet må du spørge dig selv om, om du har følelser for drenge eller piger. For hvis du godt kan lide drenge, kan det måske godt være, du er homoseksuel. Men det er ikke sikkert. For selvom man er hetroseksuel, kan man måske godt opleve at tænde på en af samme køn. Det kan godt give en del forvirring, da man måske derfor begynder at tvivle på sig selv, og hvad man er til.
Men det er altså helt normalt at eksperimentere med, hvad man godt kan lide. Og i den forbindelse har du så fundet ud af, at du godt kan lide at få noget i numsen. Det er forskelligt, hvad folk godt kan lide, og derfor kan man ikke rigtig sammenligne det med andre. Men det er altså helt normalt at have fantasier og gøre nogle ting, man måske selv synes, der er lidt mærkeligt. Og du kan sagtens tænde på at få noget i numsen, selvom du ikke er homoseksuel. Der er jo for eksempel også piger, der godt kan lide at kysse andre piger, selvom de er hetroseksuelle og kun er til drenge.
Jeg håber, du kan bruge mit svar. Og ellers vil jeg opfordre dig til fortsat at eksperimentere, selvfølgelig med ting der ikke er skadelige for numsen. Det er en god måde at lære sig selv og sine grænser at kende på - hvad man kan lide, og hvad man ikke kan lide.
Med venlig hilsen Ditte K.