Homo/bi/forvirret?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej mit navn er J. Jeg er vil begynde fra starten af.. Da jeg gik i 2.klasse har jeg haft et godt venskab til en dreng der hedder C.. Vi var bedste venner, og dengang var jeg kun til piger, fordi jeg altid har kunnet lide piger. Men vi begyndte så at være rigtig meget sammen, og hver gang jeg var alene savnede jeg ham og havde kun ham i tankerne. Og jeg tror jeg var forelsket i ham, men det var i hans personlighed, fordi at han var ikke ret pæn, og jeg kiggede ikke derned når vi var i bad i gymnastik. hver gang jeg så ham fik jeg sådan et boost indeni, og jeg blev glad. men så skulle jeg skifte skole og jeg var total tom indeni, da jeg så ham for sidste gang. og ligesiden har jeg haft svag kærlighed for drenge, og det er kun blevet større. I sommerferien 2010 var jeg på en lejr hvor jeg mødte D. vi blev meget hurtige bedste venner, og kendte nogenlunde de samme personer fordi jeg har været kærester med hans jævn aldrene lillesøster (lidt pinligt).. jeg gik rigtig meget med ham og vi krammede og alt muligt, og jeg synes han var så dejlig. vi havde den samme humor og vi sendte frække blikke til hinanden for sjov. og faktisk havde jeg aldrig kysset en dreng, og det talte vi drenge om. der var nogen som havde kysset en dreng, og kunne ikke tro at jeg aldrig har gjort det, og jeg var selv også lidt overrasket. Men så kyssede D mig og jeg blev helt varm indeni. vi lå også i ske nogen af dagene. MEN! På den lejr var der også en der hedder M, som er min kæreste nu, og hende var jeg forelsket i på den lejr.. så jeg var forelsket i m, men d var mega dejlig..?? da vi tog hjem fra lejren sov mig og d meget sammen, og vi kyssede mange gange og krammede. senere hen i år 2010 sov mig daniel, m, og to andre fra lejren i telt sammen. vi legede s,p eller k fordi vi kedede os, og det endte med at mig og d skulle snave, og det gjorde vi så. jeg kunne virkelig godt lide det, og det føltes rigtigt, men jeg var stadig forelsket i m. (der kom vi ikke sammen) Da vi så kommer længere hen på året skriver mig og d ikke så meget mere men jeg savner ham stadig, men han er blevet en anden person så jeg tænkte bare fuck ham. jeg kom så endelig sammen med m, men vi slog op igen, og kom så sammen igen for 2½ måned siden cirka. Nu har jeg så sidste år i vinteren fundet ud af at jeg ikke tænder på pigers kønsdel, men på deres personlighed. og omvendt med drenge, jeg tænder på deres krop og ja lidt personlighed men kun hvis personen er super sød. Nu har jeg sådan lidt en uskyldig lille flirt med en fra min klasse som jeg har givet et lille handjob for sjov, efter skole hvor vi ser porno nogengange. han har også forsøgt at stikke den i munden på mig men jeg har afvist fordi at ja, vi sidder i skolen? men jeg kan ikke så godt lide hans personlighed fordi han er meget voldelig. men jeg elsker m personlighed og hun er pisse flot, men jeg tænder ikke rigtig på hende? jeg har set bøsseporno mange gange og jeg kan lide det, jeg har også prøvet at se alm. porno men der er mit fokus kun på mændene. jeg vil helst ikke være homoseksuel og helst ikke biseksuel men det er jeg bange for at jeg er, fordi jeg kommer til at kigge lidt for meget når vi er i bad i gymnastik, men omvendt så er jeg mega glad for piger? åh jeg ved det her er indviklet men jeg har aldrig snakket med nogen om det før.. (p.s må helst ikke blive vist i brevkassen.) men tak for det svar jeg muligvis får :D

Svar:
Kære Joathan.
Tak fordi du henvender dig til Cyberhus, lystværelset. Jeg synes det er godt du skriver til os. Nogen gange kan det at sætte ord på sine tanker og følelser være med til at mindske forvirringen inden i ens hoved!
Alle der skriver til Cyberhus får selvfølgelig et svar! Jeg ved godt du har skrevet at du helst ikke vil have udgivet svaret, men da du ikke har oplyst en mailadresse er der ikke andre muligheder for at du kan få svar, end ved at udgive svaret.
Jeg er meget i tvivl om du har specifikke spørgsmål, eller om du har brug for at der er en´ som lytter til dig. På baggrund af det du skriver, kan jeg rigtig godt forstå at du er forvirret over at opleve, at du tiltrækkes af forskellige personligheder i forskellige køn.
Jeg kan ikke svare dig på om du er homo-/ bi-/seksuel, men ved at læse dit brev, kan jeg læse at du har gjort dig nogle tanker og erfaringer i forhold til, at du føler dig mere og mere tiltrukket af drenge. Fra at du ikke kigger på de andre drenge i badet, til hvor du i dag kigger, og har givet handjob. Desuden skriver du at du er tiltrukket af M og hendes personlighed og at du synes hun er pisse flot, men at du ikke tænder på hende. Jeg kan godt forstå du er I tvivl, forvirret og og bange for at du er homo,-/bi,/ seksuel!
Det er helt naturligt at være forvirret i din alder. Du er i en alder hvor du er ved at udvikle din egen personlighed og seksualitet. For at man kan finde ud af sin egen personlighed og seksualitet er det fint at kigge på andre for at se hvordan man selv er og gerne vil være. Det er en helt naturlig del af ens udvikling, at man på et tidspunkt, som du, tænker på hvilket køn man er tiltrukket af. Mange lukker af for disse følelser og følger det normale mønster – (dreng er kæreste med pige). Det ser ud som om du er nysgerrig og har lyst til at udfordre din seksualitet i flere retninger, og det er okay.
Der er ikke noget forkert i, at være til drenge og/eller piger. Det kan være forvirrende at opleve, at man oplever, at man har en anderledes seksualitet, end sine kammerater. Så længe man ikke overskrider egne eller den andens grænser, er det ok.
I teenagerårene er der mulighed for at tjekke hinanden ud, både i badet (som du selv skriver), sammenligne hinandens kroppe, kysse i et telt, til fester m.m. Her vil du måske med tiden finde ud af hvad der er værdifuldt for dig, iforhold til hvilke kvaliteter en kæreste skal have for at være sammen med dig.
Til sidst har jeg lyst til at fortælle dig, at det selvfølgelig er okay at se pornofilm, af både den ene og den anden slags. Men tænk på at det er voksne mennesker som dyrker sex foran et kamera, de får penge for det, skal præstere meget sex og det er ikke virkelighed. Hvis det er lidt svært for dig, at få styr på din forvirring og dit kaos inden i, kunne det være en ide´ at lægge pornofilmene lidt på hylden for et stykke tid. Jeg kan foreslå dig, at du prøver at mærke efter i din mave. Prøver at mærke hvad der er godt for dig og hvad der er mindre godt for dig!
Hvis du har brug for at tale med nogen om det er det også muligt at tale med en på chat, hvis du vil!!
Hilsen Mette.