Homo hele livet??!

brevkassespørgsmål

Homo hele livet??!

brevkassespørgsmål af
Mullen
14 år
Oprettet 6 år 9 måneder siden

Hej, er en dreng på 14 der har tændt på mænd og veltrænet kroppe, siden jeg næsten kan huske? Er lidt forvirret? Betyder det at jeg er bøsse? Når jeg onanere ser jeg også gayporno? Det tænder mig bare mere end damer?

what to do?

Svar:

Hej med dig,

Det er helt naturligt og på ingen måde forkert at tænde på nogen af samme køn. Nogen oplever det, når de er unge, andre gør det først, når de er ældre. Der er altså ikke noget forkert i at du tænder på mænd. Mange unge oplever, når de kommer i puberteten, at de begynder at tænke mere over deres seksualitet og deres seksuelle orientering. Når man er i puberteten oplever mange unge denne forvirring, da man føler forskellige lyster omkring f.eks. mænd eller kvinder. Nogle finder hurtigt ud af hvad de tænder på, mens det tager andre lidt længere tid. Nogen finder ud af at de er homoseksuelle, hetroseksuelle, biseksuelle eller noget helt fjerde.  Det kan være en besværlig fase, da man har svært ved at finde ud af hvad man har lyst til og hvem man kan snakke med det om.

Du spørger om du er bøsse. Det er lidt svært at give et konkret svar på spørgsmål, men du skriver, at du tænder på mænd, hvilket måske kunne betyde, at du enten er biseksuel, hvilket betyder at man både tænder på kvinder og mænd, eller at du er homoseksuel. For nogen mennesker er disse tanker noget, der fylder i lang tid, og mange finder først et klart svar på deres seksualitet, når de har haft erfaring med begge køn.
Nu er du ret ung, så det er helt naturligt, hvis du ikke har gjort dig sådanne erfaringer endnu, og derfor stadig er forvirret omkring din seksualitet.

Men husk: det er helt naturligt at være tiltrukket af nogen af samme køn.

Hvis du har lyst til at vide mere eller chatte, så kan du se LGBT's hjemmeside

Jeg håber, at du kan bruge mit svar.

Mange hilsner
Stine

StineAs billede
Stine har svaret på dette spørgsmål