homo
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
jeg er en pige på 13 år og har vildt meget sexlyst men problemet er at det er en pige jeg er ude efter der er en i min klasse hun gør mig røv liderlig. jeg kan ikke få sagt et ord hvis hun spørger mig om noget jeg mumler bare. men det er ikke problemet, problemet er at hun er til drenge det er næsten alle piger på min alder. jeg kan ikke styre min sexlyst selvom jeg gerne ville. Hvordan kan jeg få tankerne væk fra at have sex med hende til bare være venner og i det mindste kunne sige hej til hende uden at min hjerte hopper ud af brystet på mig.

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit indlæg - jeg tror der er rigtig mange som kan genkende dine følelser og din lyst.
Det du oplever er helt naturligt, uanset om man er til piger eller drenge. Det kan faktisk føles ret voldsomt og det kan være svært at koncentrere sig om andet.
Jeg kan godt forstå du gerne vil kunne sige hej til hende, prøve at snakke med hende og lære hende at kende - og det kan være svært, når man føler det kan gå helt galt, fordi man ikke kan styre sit hjerte eller sine tanker. Prøv at give det lidt tid, det kan være det ændrer sig. Når du ved hun er til drenge, så prøv om du kan glemme hende lidt også kan det med tiden, være lettere at snakke med hende.
Andre på din alder, kan synes det er vildt fedt at du er til piger, nogen kan også synes det er mærkeligt, når de måske ikke selv kan gengælde følelsen. Men alle har prøvet eller vil prøve at være ulykkeligt forelskede i en som de ikke kan få. Det er ikke sjovt, men det er på en måde en del af at blive voksen.
Indtil videre synes jeg du skal vænne dig til dine tanker og fantasier. Nogle tanker og fantasier skal forblive blot tanker og fantasier. Og når du kender dig selv godt - og den pige som du bliver forelsket i, så kan du prøve at gøre noget ved det.
Start måske med at tale med en god veninde eller ven om det du oplever - så kan du vænne dig til at tale om det. Det kræver tillid at betro sig til andre, men det er også rigtig vigtigt at have gode venner og tillid, hvis man skulle få knust sit hjerte - ligesom at kunne dele sine dejlige følelser, når de bliver gengældt.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Mange hilsner fra Bibi