Hmmm Skal vi?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej! Cyberhus & co. :-) Jeg har en MEGA sød kæreste på 15 imens jeg stadig er 14 (Men dog 15 lige om lidt) Vi vil rigtig gerne have sex sammen men vi ved ikke hvordan vi skal starte?? :o Kan du/i ikk' komme med nogen eks. på hvordan man kan starte? :-)

Svar:
Hej med dig.
Jeg synes det er dejligt at du synes din kæreste er MEGA sød og når du er glad for hende og hun er glad for dig, så kan det være helt naturligt at man gerne vil prøve at have sex sammen. Og du fylder jo snart 15 år og så er det jo tilladt for jer at prøve at have sex. Jeg vil gerne komme med et par råd til hvordan i kan starte, for det kan godt være lidt svært at vide hvordan man skal gribe det an.
For det første skal i snakke sammen omkring det med at i har lyst til at prøve sex sammen. I kan snakke om hvordan i tror det vil føles, hvad i kunne tænke jer at prøve og hvad i ikke har lyst til at prøve. Det er vigtigt i lytter til hinanden. Når man prøver sex for første gang eller bare med en ny partner, så kan man godt have forskellige ideer om hvad man synes der er rart, så prøv at sætte ord på for hinanden eller vis hinanden hvad i kan lide.
Det kan måske godt være lidt svært at snakke om noget man ikke har prøvet, så derfor synes jeg det er en god ide at i bruger noget tid på at kæle med hinanden og være nøgne sammen uden at have sex. Når i ligger nøgne sammen kan i få en fornemmelse af hvordan jeres kroppe kan bevæge sig sammen, som om i har sex og hvordan i føles tæt på hinanden. I kan røre, kysse, gnide, slikke og massere hinanden.
Det kan være meget forskelligt hvordan man oplever "den første gang" sammen. Det kan føles lidt akavet, det kan måske gøre lidt ondt på pigen, man kan have forventninger om at det bliver helt vildt og frækt - og det er ikke sikker at i vil opleve det sådan. Men hvis i prøver jer stille og roligt frem, så kan det blive en dejlig og lækker oplevelse for jer begge. Jo mere tid i bruger på at kæle og fornemme hinanden, jo bedre en følelse vil i få omkring hvordan i starter. Det vil på en måde komme naturligt.
I skal begge have lyst og være tændte på hinanden, det gør ingenting at have et langt forspil hvor i kæler en masse, så kan din kæreste blive våd, hvilket er vigtigt for at det skal føles rart for jer begge.
Det er vigtigt i får købt nogle kondomer, som kan beskytte jer mod sexsygdomme og graviditet. Du skal have et kondom på når du prøver at komme op i din kæreste og i har sex sammen. Kondomet kan du bagefter lave en knude på og smide i skraldespanden. Du kan måske pakke det ind i noget toiletpapir eller noget.
Håber i kan bruge mine råd og at i får en god oplevelse sammen.
Kh. Bibi