hmm :S hjælp?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
heij, er en pige på 15 år.. jeg er enlig lidt nervøs:s... for over en måned siden havde mgi og min kæreste sex, og det var min første gang, og det hele gik godt, han syntes selv at selve " første gang" sku ske uden kondom, så det gjrde det så, 1 eller 2 gange hvor efter vi fortsatte med ... blev lidt nervøs over om jeg ku bli gravid af det:s... men fik mit lort dagen efter.. men nu burde jeg ha haft fået det igen :s? og jeg har smerter som om at jeg har det, men nej :/.. ka jeg godt være gravid? eller er det pga det ik er helt regelmæssigt endnu? har haft det i snart 2 år ... hilsen den meget bekymrede :(

Svar:
Hej bekymrede
Det tyder ikke på at du er gravid, eftersom du har fået din menstruation efterfølgende, menstruationen er ofte et tegn på at ægget ikke er blevet befrugtet.
Som du selv skriver er menstuationen meget uregelmæssig i din alder. For mange tanker kan være med til at din menstruation ikke kommer.
Hvis du blir ved med at være nervøs, så synes jeg du skal tage en graviditetstest. Den kan du tage når du er gået 1-3 dage over din menstruation.
Du kan købe testen på apoteket eller du kan få den taget hos din egen læge hvor det er gratis.
Selv om din kæreste siger nej til kondom, vil jeg opfordre dig til at i fremover bruger beskyttelse, både for dig og din kæreste`s skyld. Det er meget tidligt at blive gravid som 15 årig. Det er din krop, og den skal du passe på. Læs om prævention her
Mange Hilsner
Sascha