hmm :/? hvad skete der..
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
mig og min kæreste havde sex imorges, og det var min første gang.. vi var tændte og pludselig.. ja.. så havde vi sex.. og nød det.. de første 2 gange han stak den op i mig , havde han IKKE kondom på, hvor efter han tog et på.. og vi fortsatte... men 1½ time efter vi havde sex, blev jeg virkli dårlig... blev svimmel, og fik kvalme,. misted alt energi, og havde ingen appetit.. er blevet mer og mer svimmel her til aften.. kan der være sket noget de 2 gange uden kondom? hva kan det være som gøre mig dårlig? og er det nødvendigt at tage en fortrydelses pille?...

Svar:
Kære pige 15 år
Det er svært for mig at sige, hvad du fik det dårligt af. Sex er en fysisk aktivitet, så hvis ikke du har fået væske eller mad nok i løbet af morgenen, kan det være en mulig årsag.
Det kan også være psykisk, hvis du ikke var hel klar, eller begyndte at have fokus på at i ikke brugte beskyttelse. Eller noget helt tredie.
Hvis det er noget du oplever ofte, at du får det dårligt når dig og din kæreste har sex, så synes jeg at du skal tage kontakt til din egen læge.
Hvis din kæreste kom oppe i dig, så vil jeg anbefale dig en fortrydelsespille, det er ikke et præventionsmiddel, så husk kondom næste gang, så ikke du havner i denne situation igen.
Læs om fortrydelsespillen her
Venlig Hilsen
Sascha