HJÆLP!!

brevkassespørgsmål

HJÆLP!!

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hey! Jeg er en pige på 13 år! Jeg har fundet frem til at jeg er lesbisk! Og det har jeg været i mange år!! jeg er dog også transseksuel!

men har virkelig brug for hjælp! Jeg er blevet rigtig vild med en 14 årig pige som går på min skole, men hun er heteroseksuel. Jeg har bare sygt meget lyst til at holde om hende hvis hun en dag skal sove hos mig, så jeg kan holde om hende i sengen! Synes bare at hun er så dejlig!! jeg har dog 3 diagnoser og går på en skole for folk med diagnoser.. Jeg er bare en weirdo! xD please hjælp Mig! aner ikke hvad fuck jeg skal gøre! xD

Svar:

Hej med dig

Det lyder til, du har nogle ting at tænke over, så det er godt, du skriver ind til os med dine tanker.

Der er to ting, jeg gerne vil sige til dig:

1: Når man er ung, er det helt naturligt, at man bliver vild med nogen, der måske ikke gengælder ens følelser. Det er fuldstændig ligemeget om man er lesbisk, hetero eller biseksuel; man kan ikke selv styre, hvem man bliver vild med. Det er del af det at være ung, at man oplever nogle af de her svære situationer, hvor man bare er helt forelsket i en, man af den ene eller anden grund ikke kan være sammen med. Nogle gange kan det være rart at snakke med sine venner om det, hvis det er noget, der gør en ked af det i hverdagen.

2: Du er blevet vild med en pige, der har en anden seksualitet end dig, og det kan man desværre ikke ændre på. Det er hårdt for dig, når nu lige netop den pige, du er vild med, ikke er tiltrukket af piger. Du kan prøve at være hendes veninde, men nogle gange er det rigtig hårdt kun at være venner med en, man i virkeligheden er vild med. Hvis du kan mærke, du har brug for at fortælle hende om dine følelser, kan du gøre det, men så skal du være forberedt på, hun måske ikke vil være din veninde bagefter. Det kan også være, hun bare siger, hun ikke er interesseret, men at I stadig kan være veninder.

Kærlig hilsen

Tanne